English

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

استقرار ۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور از استقرار 150 اورژانس اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانه‌های امن شیوه‌نامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.

استقرار 150 اورژانس اجتماعی در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری صبح امروز به قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در ماده 75  برنامه  ششم توسعه بحث اقدامات تخصصی و پیشگیری از معلولیت‌ها، ماده 80 در حوزه سلامت اجتماعی و 5 آسیب عمده در بحث اعتیاد، طلاق‌، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی، بهزیستی، شیوه نامه اقدام و عمل دارد و تنها دستگاهی است که در ابتدای سال قبل از ابلاغ این برنامه خود را موظف به اجرای آن کرده است.

استقرار 150 اورژانس اجتماعی در کشور

محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه در بحث اورژانس اجتماعی تکلیف شده 140 اورژانس مستقر شود که اکنون به 150 رسیده است، گفت: 30 مرکز جامع خدمات بهزیستی راه‌اندازی شود. همچنین در حوزه اعتیاد، مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر و خانه‌های امن شیوه‌نامه اجرایی و نحوه نظارت را عملیاتی کردیم.

استقرار اورژانس اجتماعی

راه اندازی 30 مرکز جامع تخصصی در کشور

وی با اشاره به اینکه در 30 شهرستان که کمترین شاخص توسعه‌یافتگی را دارند 30 مرکز جامع تخصصی راه‌اندازی خواهیم کرد که خدمات به‌هنگام، پیشگیرانه و توانمندسازی را داشته باشند، گفت: دولت و مجلس بیشترین اعتماد را به بهزیستی داشته‌اند و ما هم قول می‌دهیم به این اعتماد پاسخ دهیم و در بحث تامین 11هزار و 300 مسکن ویژه معلولان تا پایان سال 97 آن را تکمیل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نمره دادن به عملکرد بهزیستی در آستانه دادن رای اعتماد در مجلس در این حوزه گفت: برای قضاوت باید ببینیم در چه وضعیتی بوده‌ایم و اکنون در چه وضعیتی هستم. بهزیستی به عنوان دستگاهی که نیروهای تخصصی دارد، در بحث آسیب‌ها پروتکل و شیوه‌نامه دارد و برای پیاده‌سازی آنها مشکلی در اجرا نداریم.

نظر محسنی بندپی در باره برنامه ششم توسعه

محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه برای کاهش طلاق، خودکشی و سایر موارد عملکرد ما روشن است، به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم اما شیب ایجادشده ارزشمند است و ارزیابی نهادهای بیرونی نیز در نمره‌گذاری به ما نشان‌دهنده وضع مطلوب و اعتمادی است که آنها به ما داشته‌اند، گفت: فکر می‌کنم در عرصه درونی و بیرونی جزو دستگاه‌هایی بوده‌ایم که نمره بالاتر از سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم و نمره قبولی ما بین 19 و 20 است.

عملکرد مثبت بهزیستی در برنامه ششم توسعه 

رییس سازمان بهزیستی کشور در خاتمه گفت: در برنامه ششم توسعه هیچ دستگاه اجرایی را مانند بهزیستی نمی‌توانید ببینید که برای تمام بندها برنامه مشخصی نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه