English

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

کشف حدود ۳۰ تن انواع موادمخدر در کشور در نیمه نخست مرداد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 29 تن و ‏‏509 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در نیمه نخست مردادماه خبر داد.

کشف حدود 30 تن انواع موادمخدر در کشور در نیمه نخست مرداد

به گزارش خبرگزاری موج، اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت 29 هزار و 509 کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 25 هزار و 649  کیلوگرم بوده است که 86 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز 2299 کیلوگرم حشیش، 384 کیلوگرم هروئین، 377 مرفین و‏‏ 77 کیلوگرم شیشه ‏‏و 721 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

کشف مواد مخدر

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 2832 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 10.7 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت یک میلیون و 247 هزار و 526 عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با یک میلیون و 237 هزار و 290  عدد آن مربوط به استان کرمانشاه است. همچنین 646 لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که  بالاترین مقدار با 550 لیتر در استان آذربایجان غربی کشف شده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 76 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به چهار استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با 12 هزار و 791 کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان  است که معادل 43 درصد کشفیات کشور است و استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مواد مخدر کشف شده

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف حدود 13 تن مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان در نیمه نخست مرداد گفت: از مجموع مواد مکشوفه در سطح استان 93 درصد مربوط به تریاک و مابقی هرویین، مرفین، حشیش و شیشه است و در این مدت نیز یک قاچاقچی به هلاکت رسیده، یک نفر از آنان مجروح و 35 قاچاقچی و 6 توزیع کننده، 57 خرده فروش و 52 معتاد دستگیر شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه