English

استفاده از سرامیک های دندانی، راهی برای ترمیم پوسیدگی

مسئول کارگاه سرامیک در ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران شرایط استفاده از سرامیک های دندانی برای ترمیم دندان را تشریح کرد و گفت: سرامیک دندان ساختاری شبیه به کریستال دارد که موادی به آن اضافه تا استحکام آن افزایش پیدا کند و در عین حال خصوصیات رنگی و نوری یک دندان طبیعی را بازسازی کند.

استفاده از سرامیک های دندانی، راهی برای ترمیم پوسیدگی

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر علیرضا هادی در آستانه برگزاری ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهارداشت: در بازسازی دندان هایی که دچار پوسیدگی شده در مرحله اول ترمیم های مستقیم داخل دهانی انجام و ترمیم توسط مواد همرنگ یا غیر همرنگ با دندان انجام می شود .

وی افزود: در شرایطی که پوسیدگی قبلی دندانی به طور متوسط از 50 درصد نسج دندانی بیشتر شود، ترمیم های مستقیم کیفیت لازم را نخواهد داشت. بنابراین لازم بوده از طریق قالبگیری ترمیم با کیفیتی در خارج دهان بسازیم.

مسئول کارگاه سرامیک در ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: ترمیم با کیفیت در کلینیک در دهان بیمار امتحان شده و تنظیمات لازم صورت می گیرد و پس از آن داخل دهان بیمار قرار داده می شود.

خدمات تخصصی دندانپزشکی

دکتر هادی افزود:این ترمیم ها باید بتواند با محیط دهان و تغییراتی همچون دما و PH زیاد، جویدن و مصرف غذاهای مختلف هماهنگی داشته و در نهایت بتواند زیبایی لازم را برای بیمار به همراه داشته باشد

وی با بیان اینکه در ترمیم هر دندان بیمار 3 اصل مهم باید رعایت شود، گفت: این 3 اصل شامل این بوده که از نظر خصوصیات فیزیکی، مکانیکی استحکام کافی ربرخوردار باشد، از نظر بیولوژیک سازگاری کافی را با محیط دهان داشته باشد و زیبایی را به فرد به ارمغان آورد.

مسئول کارگاه سرامیک در ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: مواد و تکنیک های مختلف مورد استفاده هر کدام تا حدودی نقاط قوت و ضعفی دارد همچنین می توانند نیازهای ما را برآورده کنند.

وی عنوان کرد: در گذشته استفاده از روکش با زیرساخت های فلزی دارای استحکام بالا که بر روی آن ماده ای به نام سرامیک قرار می گرفت مرسوم بوده است همچنین هدف از استفاده کردن این سرامیک به طور عمده تامین زیبایی ترمیم بوده است.

دکتر هادی بیان کرد: سرامیک ماده ای بوده که به شکل آزمایشگاهی ساخته می شود و این ماده بر روی اسکلت فلزی قرار گرفته و شکل مناسبی را برای ترمیم داخل دهان ایجاد می کند تا زیبایی و کارایی جویدن لازم را برای دندان فراهم کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه