English

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان این که ۳۰درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است، گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی مدارس غیر مقاوم، مقاوم سازی شوند.

۳۰ درصد مدارس کشور نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدتقی نظرپور تعداد مدارس کشور را ۵۳۰ هزار مدرسه اعلام کرد و افزود: ۳۰ درصد از مدارس کشور غیر مقاوم بوده و نیاز به مقاوم سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: برای مقاوم سازی این مدارس فرسوده به حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به وجود هزار کلاس درس خشتی، گلی و حدود ۱۷۰۰ کلاس درس کانکسی درکشور تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا در سال ۹۶ و حداکثر تا سال ۹۷ تمامی کلاس های درس خشتی و گلی بهسازی شوند.

نظرپور با اشاره به پروژه های نیمه تمام کشور اظهارکرد: در حال حاضر ۲۶ هزار کلاس درس در دست ساخت در کشور داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته به دلیل محدودیت منابع تنها ۳۹ درصد اعتبارات ملی و ۲۸ درصد اعتبارات استانی در حوزه نوسازی مدارس تخصیص پیدا کرد، گفت: برای تسریع در روند ساخت مدارس جدید و بازسازی مدارس فرسوده باید میزان بیشتری از اعتبارات تخصیص داده شده، محقق شوند.

نظرپور با اشاره به وجود مشکل فضاهای آموزشی در پروژه های مسکن مهر کشور، افزود: دولت مصمم است تا انتهای امسال کار بهره برداری از پروژه‌های مسکن مهر را به اتمام برساند و این در حالیست که تعداد زیادی از این پروژه ها مشکل فضای آموزشی دارند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد وافزود: مهر ماه امسال حدود چهار هزار کلاس درس جدید به مجموعه کلاس‌های درس کشور اضافه خواهد شد که۷۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آنها هزینه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه