English

رئیس پلیس فتای یزد:

همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی ضروری است

رئیس پلیس فتای استان یزد گفت: در دنیای خوش خط و خال فضای مجازی به نفع سلامت خانواده است که همراه فرزندان در فضای مجازی باشیم.

همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، سرگرد«مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: امروزه کودکان با بلوغ زودرس، از لحاظ جسمانی با همسالان خود هماهنگی ندارند. به همین جهت اغلب مضطرب هستند واعتماد به نفس ندارند.

وی افزود: این گونه کودکان گاهی به دلیل تفاوت های جسمانی از طرف دوستان طرد شده، به تنهایی و گوشه گیری محکوم می شوند، این تغییرات جسمانی بر خلق و خو و تعامل کودکان با والدین نیز تاثیر گذار بوده و معمولا با افزایش اختلافات بین والدین و کودکان همراه است.

رئیس پلیس فتای یزد گفت: از این رو بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مامن و پناهگاهی برای این افراد شده است و آنها در پی دوستی ها آنلاین به دنبال گم کردن تنهایی خود هستند.

سرگرد ابوطالبی تصریح کرد: غفلت خانواده‌ها از فرزندان در این فضا باعث می‌گردد تا آنها به راحتی در دام مجرمان سایبری افتاده و یا از سوی این افراد به انحراف اخلاقی کشیده شوند.

این مقام مسوول با بیان این که برخی کاربران در این فضا رعایت اخلاق را نمی‌کنند، گفت: این امر باید مورد توجه والدین باشد تا فرزندان آنها در دام این‌گونه مجرمان که موارد مستهجن را ارسال می کنند باشد.

وی با اشاره به دستگیری گرداننده کانال شبکه اجتماعی مستهجن با سه هزار عضو اظهار کرد: هر چند این فرد از سوی پلیس فتا دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد، اما آسیبی که به کاربران کم سن و سال این کانال از نظر روحی وارد شده است غیر قابل جبران است و این امر بر عهده خانواده‌هاست تا نظارت بیشتری بر فعالیت آنلاین فرزندان خود داشته باشند.

ابوطالبی در بخش دیگری از سخنان خود به شهروندان توصیه کرد: به عنوان زنگ خطر، بهتر است اینگونه از خود سوال کنیم که ما والدین در مورد تاثیرات عکس و فیلم های پورن بر فرزندمان تا چه حد اطلاع داشته و چه اقداماتی را انجام داده ایم!؟

وی با بیان این که فراموش نکنیم که اگر امروز دست فرزندمان را نگرفته و از لبه باریک فضای مجازی و اینترنت به سلامت عبور دهیم، شاید فردا برای نجات او کمی دیر باشد، گفت: همراهی والدین با فرزندان در فضای سایبر یک امر ضروری است که باید والدین آن را انجام دهند تا فرزندان آنها در دام مجرمان یا منحرفان سایبری گرفتار نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه