English

در برنامه پرسشگر عنوان شد

وزیری از جنس آموزش و پرورش انتخاب شود

مدیرکل اسبق مراکز تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به نظر می‌آید در آموزش و پرورش دارای ثروت‌های زیادی هستیم اما نتوانسته‌ایم آن را به خوبی ساماندهی و از آن استفاده کنیم عنوان کرد: اکنون به لحاظ غنی سازی اوقات فراغت در سطحی زیر متوسط هستیم و باید برنامه‌های ما کیفی‌تر شوند.

وزیری از جنس آموزش و پرورش انتخاب شود

به گزارش خبرگزاری موج، نعمت‌اله مهدوی درباره ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزی اظهار کرد: اوقات فراغت تعریفی دارد و باید ببینیم هدف ما از تربیت فرزندانمان در جامعه چیست. برخی اهداف معنوی، برخی  اهداف مادی و برخی هر دو هدف را دنبال می‌کنند. باید در برنامه ریزی اوقات فراغت شرایط تحصیلی و زندگی افراد را در نظر گرفت.

وی افزود: برای اوقات فراغت می‌توان در محل زندگی دانش آموز و یا در مدرسه او برنامه‌ریزی کرد. علاوه بر این  معمولا بسیج، کانون‌های تربیتی و سازمان‌های دیگر هم مشارکت دارند. در برخی مواقع هم می‌توان اوقات فراغت را با محوریت معلم  پر  کرد و معلم دانش آموزان را در  تحقیقات علمی دخیل کند.

مدیرکل اسبق مراکز تربیت معلم وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  به نظر می‌آید در آموزش و پرورش دارای ثروت‌های زیادی هستیم اما نتوانستیم آن را به خوبی ساماندهی و از آن استفاده کنیم عنوان کرد:  اکنون به لحاظ غنی سازی اوقات فراغت در سطح زیر متوسط هستیم و باید  برنامه‌های ما کیفی‌تر شوند.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نیز در این باره اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی در امر ساماندهی اوقات فراغت دخیل‌اند. سازمان‌های همکار امکاناتی دارند که قطعا باید با آموزش و پرورش همکاری کنند. این دستگاه‌ها وظیفه اصلی شان برنامه ریزی فرهنگی است و برای این کار بودجه می‌گیرند و اعتباراتشان در این زمینه کمتر از آموزش و پرورش نیست.

وی افزود: وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش  فکری از این جمله هستند و اعتبارات خاصی دارند و باید مستقیما برنامه‌هایی داشته باشند. البته یک اقدام برخی از این سازمان‌ها جای سوال دارد، اینکه چرا آنها در طول سال تحصیلی که مدارس دایر است فعالیت می‌کنند و در تابستان فعالیتهایشان کمرنگ می‌شود؟ دانش آموزان که سرکلاس هستند، پس آنها به چه کسی ارائه خدمت می دهند؟ متاسفانه برخی مساجد هم هستند که فقط برای اذان درهای خود را می‌گشایند واغلب ساعات روز بسته هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امکانات در کشور وجود دارد اما موازی کاری و بخشی نگری معضل غنی سازی اوقات فراغت است اظهار کرد: از سوی دیگر اوقات فراغت صرفا متعلق به دانش‌آموزان هم نیست، بازنشستگان و سالمندان هم باید از برنامه‌های اوقات فراغت بهره مند شوند. نیاز اینها کمتر از دانش‌آموز و دانشجو نیست در حالی که کسی متولی آنها نیست.

میرزاده تصریح کرد: باید وزارت کار، تامین اجتماعی و کانون های کارگری برای افراد بازنشسته و روستائیان که در حال فراموش شدن هستند برنامه داشته باشند. در این میان نقش مجلس قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای آن است. دولت باید در این زمینه لایحه به مجلس بدهد زیرا معمولا چون بار مالی‌اش را تامین می‌کند بهتر به اجرای آن می‌پردازد. اما وقتی خود نمایندگان در قالب طرح بخواهند اقدام کنند دولت مقاومت می‌کند.

وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش ما بودجه نیست گفت: مجموع بودجه اوقات فراغت ما بیش از بسیاری کشورهاست اما پراکنده است. موازی کاری و تعدد دستگاه ها را نباید فراموش کرد. تا زمانی که برای دولت، آموزش و پرورش اولویت نداشته باشد که قطعا در تمام دولت ها نداشته است کار بخوبی پیش نمی‌رود. باید اعتبارات لازم در بودجه‌های سالانه دیده شود. در انتخاب وزیر هم باید دقت شود. اگر وزیر آموزش و پرورش از جنس آموزش و پرورش و متبحر باشد 50 درصد راه را رفته‌ایم. باید اولویت آموزش و پرورش را در بودجه ریزی بشناسیم. آموزش و پرورش هنوز در الفبای مطالبات و غیره مانده است، دیگر اوقات فراغت بماند. علت بر زمین ماندن  برخی مطالبات  رهبری هم این است که آموزش و پرورش در روزمره خود گرفتار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی