English

مدیرعامل سازمان انتقال خون:

اهدای مستمر خون از مرز ۵۰ درصد عبور کرد

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه در حال حاضر توان تامین خون تمامی بیماران تالاسمی، هموفیلی و همه نیازمندان به خون در کشور را به دست آورده ایم، گفت: اهدای مستمرخون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است.

 اهدای مستمر خون از مرز ۵۰ درصد عبور کرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر پور فتح الله به مناسبت 9 مرداد روز انتقال خون، اعلام کرد: اگر امروز ایران در سطح منطقه و در میان کشورهای توسعه یافته جهان می‌تواند نام خود را پر آوازه کند محصول تلاش کارکنان کم توقع و زحمتکش این سازمان است که طی 44 سال تلاش بی وقفه این سازمان را از وضعیت بسیار اسف باری که قبل از تاسیس سازمان انتقال خون در کشور وجود داشت به وضعیت غرور آفرین کنونی رسانده اند.

خون فروشی و شرایط غیراستاندارد انتقال خون که در سال‌های قبل از 9 مرداد 54 در کشور حاکم بود امروز چندان دور و غریب به نظر می رسد که انگار قرن‌ها با آن فاصله گرفته ایم.

ما شرایط امروز که توان تامین خون تمامی بیماران تالاسمی، هموفیلی و همه نیازمندان به خون در کشور را به دست آورده ایم و اهدای مستمر از مرز 50 درصد عبور کرده است را مدیون فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی در میان اهدا کنندگان کشورمان هستیم و به اینکه چنین مردم و چنین کارکنانی داریم سرافرازیم.

در مرداد سال 1353شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد. از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی