English

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی:

سفر حج ۹۶ تصمیم نظام بود/جمع آوری جرثقیل ها در مکه

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد، گفت: کسانی که به دنبال تعطیلی حج بودند فهمیدند که سفر حج تصمیم نظام بود.

سفر حج 96 تصمیم نظام بود/جمع آوری جرثقیل ها در مکه

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قاضی عسکر در آیین معنوی بدرقه رسمی نخستین گروه حجاج حج تمتع سال 96 گفت: حج امسال تصمیم همه مسئولان نظام، کارشناسی‌شده و همه جوانب آن در نظر گرفته شده است. عربستان سعودی به دلیل قول و قرارهایی که از گذشته با ما داشته در استقبال زائران ایرانی که روز گذشته صورت گرفت نشان داد که به تعهدات خود پایبند است، این موضوع در استقبال سعودی‌ها از زوار مشهود است.

فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد

قاضی عسکر با بیان اینکه مردم برای حج دغدغه نداشته باشند؛ چرا که حرکت اضطراب‌آلود در مسیر حج وجود ندارد، گفت: فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری درباره حج به فتنه‌ها پایان داد و کسانی که به دنبال تعطیلی حج بودند فهمیدند که سفر حج تصمیم نظام بود.

به گفته سرپرست حجاج ایرانی، اولین مسئله حج، معنویت است. به همین جهت می‌کوشیم بعد از قرارگیری در اقیانوس معنوی خداوند با پاکی روح به کشورمان بازگردیم، در واقع  کسانی که مردم را از حج دلسرد کردند و می‌خواستند پرچم حج به زمین بیفتد باید توبه کنند.

تشرف 15 هزار حاجی اهل سنت به خانه خدا در سال جاری

قاضی عسکر با اشاره به اینکه در سال جاری 15 هزار حاجی اهل سنت به خانه خدا مشرف می‌شوند و این عده در کنار شیعیان ایرانی تلاش می‌کنند در  مسیر وحدت امت اسلامی گام بردارند، افزود: حساسیت‌های کشور عربستان را درک کرده و در مواقع نماز در اماکنی غیر از مساجد نباشند.  

جمع آوری جرثقیل ها در مکه

به گفته وی، در راستای اقدامات انجام شده برای جلوگیری از وقوع دوباره حوادث منا و جرثقیل در مکه تمامی جرثقیل های موجود در اطراف حرم امن الهی، جمع آوری یا استحکام کاری آنها به طور کامل انجام شده است. همچنین مسیر های کم عرض منتهی به جمرات عریض و از سوی نیروهای سعودی کنترل می شود.

استفاده از دستبندها قابل ردیابی از مفقود شدن در حوادث احتمالی

سرپرست حجاج ایرانی در مورد قابلیت دستبندهای حجاج ایرانی گفت: با اختصاص دستبندهای قابل ردیابی از مفقود شدن و حوادث احتمالی برای حجاج ایرانی پیشگیری شده است. البته حوادث غیر مترقبه غیر قابل پیش بینی و حجاج باید نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه