English

سرپرست سازمان اورژانس کشور:

۴۰۰ دستگاه موتورلانس جدید برای کلانشهرهای کشور خریداری شده است

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به رونمایی از 200 موتورلانس جدید برای کلانشهر تهران، گفت: نیروی انسانی مورد نیاز این موتورلانس ها آموزش های لازم را دیده اند و با بکارگیری این خدمت جدید، رسیدن اورژانس تهران به محل حادثه به کمتر از ده دقیقه کاهش می یابد.

 400 دستگاه موتورلانس جدید برای کلانشهرهای کشور خریداری شده است

به گزارش خبرگزاری موج، پیرحسین کولیوند در حاشیه آیین رونمایی از 200 دستگاه موتورلانس جدید برای کلانشهر تهران، اظهار داشت: بکارگیری موتورلانس ها در نجات جان هموطنان و کاهش صدمات حوادث، تاثیر بسیار زیادی دارد و خوشبختانه 400 دستگاه موتورلانس جدید نیز برای کلانشهرهای کشور خریداری شده و به زودی توزیع می شود.

وی یادآور شد: موتورلانس ها می توانند در کاهش مامویت های غیر ضروری اورژانس موثر باشند و این دستگاه ها در 200 نقطه از شهر تهران مستقر می شوند و در ساعت پیک تردد و در حوادث ویژه، حدود 12 ساعت، حضور فعال دارند.

دکتر کولیوند با بیان اینکه پروتکل اعزام موتورلانس به محل حادثه در اورژانس تهران تدوین شده است، افزود: اعزام موتورلانس ها به محل حادثه بر اساس وضعیت بیمار یا مصدوم است و دیسپچ اورژانس تهران پس از آگاهی از وضعیت بیمار یا مصدوم، تشخیص اعزام آنها به محل حادثه را می دهد.

وی در ادامه با اشاره به وجود 32 پایگاه اورژانس هوایی در کشور، تصریح کرد: ظرف یکی دو ماه آینده، چندین پایگاه اورژانس هوایی دیگر در کشور راه اندازی می شود و برای شهر تهران نیز پیشنهاد 32 محل برای استقرار بالگردهای اورژانس را به شورای شهر ارائه کرده ایم تا سرعت امدادرسانی در کلانشهر تهران با توجه به ترافیک بالا، افزایش یابد.

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: یکی از برنامه های ما، توسعه اورژانس در شبکه ریلی زیرزمینی و مترو است و با موافقت شورای شهر تهران، در تمام ایستگاه های تهران، پایگاه اورژانس مستقر می شوند و در برخی از ایستگاه هایی که به مراکز درمانی تروما مانند بیمارستان شریعتی، امام خمینی(ره)، شهدای تجریش، نجمه، سینا و شریعتی، نزدیک هستند، تونل زیرزمینی و رمپ به این مراکز ساخته خواهد شد و واگن های اورژانس و فوریت های پزشکی نیز راه اندازی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه