English

طرح مدیریت بحران در سفر حج اجرا می‌شود

معاون تخصصی مدیریت خطر و حوادث و بلایای سازمان اورژانس کشور گفت: طرح مدیریت بحران برای اولین بار تدوین شده است و در سفر حج امسال به اجرا درمی آید.

طرح مدیریت بحران در سفر حج اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا خانکه با اشاره به دستور رئیس سازمان اورژانس کشور در اسفند ۱۳۹۵ با موضوع تدوین برنامه مدیریت حج، اظهار کرد: تعدادی از متخصصان حوزه سلامت در حوادث و بلایا در کمیته‌ای در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای تدوین برنامه کار خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار در ایران اجرا می‌شود، گفت: کمیته‌ای تشکیل شد که نقش کمیته مشورتی معاونت تخصصی بحران و پدافند غیرعامل سازمان اورژانس کشور را بر عهده داشت و با کار مستمر و با استفاده از تجارب بین‌المللی و ملی موفق شد ساختار جامع مدیریت بحران صحیح را طراحی و برنامه‌های آموزشی مرتبط را تدوین کند.

خانکه افزود: براساس این برنامه سامانه فرماندهی حادثه برای هر مجموعه طراحی و شرح وظیفه کلیه عوامل درگیر تعریف شد.

معاون تخصصی مدیریت خطر و حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور در ادامه اظهارکرد: تیم‌های امدادی در سطح کاروان مشخص شده و برنامه‌های آموزشی متناسب تدوین و به کلیه عوامل درگیر در سازمان حج و زیارت آموزش‌های لازم داده شده است.

وی افزود: طراحی این برنامه به گونه‌ای است که پاسخ به تمام مخاطرات در آن تدوین شده است و آمادگی لازم را برای عوامل اجرایی و مدیریتی حج و زیارت فراهم می‌کند تا در صورت وقوع هر حادثه‌ای با رعایت کلیه محدودیت‌ها، بهترین پاسخ در کوتاهترین زمان ارائه شود.

خانکه با اشاره به نظارت مسئولان بعثه رهبری و هیئت پزشکی سازمان حج و زیارت بر طراحی و اجرای این طرح گفت: این برنامه به صورت آزمایشی در سفر حج امسال اجرا و براساس نتایج آن، اصلاحات لازم توسط تیم تدوین کننده انجام می‌شود.

به گزارش وبدا، معاون تخصصی مدیریت خطر و حوادث و بلایا سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: این برنامه کاملا بومی است و مشابه خارجی ندارد و امکان ترجمه و پیشنهاد آن به کلیه کشورهای مشارکت‌کننده در حج را دارا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه