English

معاون شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر عنوان کرد

افتتاح هر ماه یک پروژه در شهرداری تهران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه پروژه‌های بسیاری در مدیریت شهری طی 12 سال گذشته و در دوره شهرداری قالیباف انجام شده است افزود: در دوره اخیر هر ماه یک پروژه افتتاح شده است.

افتتاح هر ماه یک پروژه در شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا جاوید در جریان سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در 12 سال گذشته در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در این مدت انجام شده است که به بخشی از آن اشاره می‌کنم.

جاوید تصریح کرد: گزارش اشاره شده از سال 1384 تاکنون در حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران است که این معاونت سه اداره کل برنامه‌ریزی، فنی و عمرانی و مالی و اداری دارد ضمن اینکه ۵ سازمان و شرکت نیز زیرمجموعه معاونت عمرانی قرار دارند.

وی ادامه داد: تشکیل معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و به سال‌های 1362 بر می‌گردد که در این مدت با حضور معاونین مختلف در ادوار گذشته اقداماتی در راستای حوزه فنی عمرانی در شهر صورت گرفته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: مهمترین رویکرد در حوزه فنی عمرانی اجرای برنامه‌های طرح جامع و همچنین برنامه‌های پنج ساله بوده به طوری که اولین طرح جامع در سال 1347 تهیه و در ادامه نیز در سال‌های 70 و 86 به ترتیب دومین و سومین طرح جامع به تصویب رسید.

جاوید مهمترین برنامه‌های معاونت فنی عمرانی شهرداری را بر اساس طرح جامع و برنامه پنج ساله دانست و گفت: تکمیل و تقویت شبکه بزرگراهی، شبکه نظام حمل و نقل عمومی و همچنین تکمیل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از اقداماتی است که در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در تکمیل شبکه بزرگراهی اقدامات گسترده و ویژه‌ای در سال‌های گذشته صورت گرفته است و از برنامه زمان‌بندی شده در این بخش به مراتب جلو هستیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: توسعه فضاهای زیرسطحی یکی از بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و ما باید در آینده به سمت توسعه فضاهای زیرسطحی برویم و حتی می‌توانیم به سمت تونل‌های تأسیساتی و حتی پارکینگ‌های زیرسطحی توجه کنیم.

جاوید انتقال پایانه‌های شهر تهران را به مکان‌های مناسب از برنامه‌های فنی عمرانی شهرداری تهران دانست و گفت: به زودی پایانه شرق به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به تعامل شهرداری تهران با دولت و بخش‌های مختلف بیان کرد: کنترل سیلاب و آب‌های زیرسطحی از بخش‌هایی بوده که شهرداری تهران تعامل خود را با دولت نشان داده و در این مسیر نیز به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در شبکه بزرگراهی شهری نیز از سال ۸۴ تاکنون اقدامات گسترده‌ای انجام شده به طوری که نیمی از شبکه‌های بزرگراهی از سال ۸۴ تا امروز تکمیل شده است که این خود یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در یک ماه آینده نیز بزرگراه شهید حکیم که حدود ۱۱ کیلومتر است به بهره‌برداری خواهد رسید.

جاوید به احداث پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز اقدامات خوبی از سال ۸۴ تا به امروز انجام شده است و پروژه‌های قابل قبولی از سوی شهرداری تهران به بهره‌برداری رسیده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: قبل از سال ۸۴ شاهد پروژه‌های نیمه تمامی از جمله تونل رسالت و زیرگذر ۱۷ شهریور بودیم که در دوره مدیریت شهری فعلی این پروژه‌ها نیز به پایان رسید.

جاوید گفت: در بخش تونل‌های شهری نیز اقدامات گسترده‌ای در شهر تهران انجام شده است.

وی در ادامه گزارش خود به فصل سوم اقدامات انجام شده از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: پروژه آزاد راه آزادگان از جمله پروژه‌های مهم است که همیشه کمتر مورد توجه بوده و امروزه آزاد راه آزادگان یک آزادراه کمربندی مناسب محسوب می‌شود و ان شاءالله به زودی آزادراه دولت‌آباد (شهید نجفی رستگار) با 5 کیلومتر به این آزادراه متصل خواهد شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه با اشاره به دیگر بزرگراه‌ها و آزادراه‌های شهر تهران، گفت: بزرگراه امام علی (ع) با حجم تملک بسیار یکی دیگر از اتفاقات خوب شهر تهران محسوب می‌شود که این بزرگراه شمال به جنوب تهران را به هم متصل کرده است.

جاوید گفت: تونل نیایش، بزرگراه طبقاتی صدر، برج میلاد، پروژه دریاچه شهدای خلیج فارس، پل جوادیه، پل دسترسی برج میلاد، پروژه احداث بزرگراه شهید زین الدین و شهید خرازی، پروژه احداث تونل توحید، پروژه اصلاح طرح زیرگذر و احداث تونل امیرکبیر، نمایشگاه کتاب، بزرگراه شهید باکری، بزرگراه شهید یاسینی، تکمیل بزرگراه شهید صیاد شیرازی، پروژه تعریض پل ستارخان، پروژه احداث ساختمان دیوان عدالت اداری و… از دیگر پروژه‌هایی است که در 12 سال گذشته در شهر تهران احداث و تکمیل شده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: متأسفانه برخی از دوستان در خصوص پروژه صدر و نیایش مطالب نادرستی را در خصوص هزینه‌های این پروژه اعلام می‌کنند که در واقع سال گذشته ریز هزینه‌های بزرگراه صدر و تونل نیایش در یکی از روزنامه‌ها توسط معاونت فنی عمرانی منتشر شد.

جاوید ادامه داد: هزینه احداث پروژه صدر - نیایش بدون احتساب هزینه‌های تملک 4000 میلیارد تومان بوده است که 1300 میلیارد تومان در خصوص بزرگراه صدر و 2800 میلیارد تومان برای تونل نیایش اختصاص یافت.

وی با اشاره به ویژگی‌های برج مخابراتی میلاد نیز بیان کرد: علیرغم همه محسنات این برج که یک سر و گردن از سایر برج‌های مخابراتی دنیا بالاست اما یک خلایی وجود دارد و آن برمی‌گردد به اینکه باید هر چه زودتر فاز دوم این مجموعه احداث شود که از آن جمله می‌توان به هتل بین‌المللی و همچنین مرکز مبادله فکری و امور اداری اشاره کرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران اضافه کرد: 193 فاز پروژه در قالب 79 کد مصوبه شورا به تصویب رسیده است که از این تعداد 128 پروژه تکمیل شده است.

جاوید ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تقریباً مدیریت شهری هر ماه یک پروژه را در این دوره از مدیریت شهری به بهره‌برداری رسانده است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: از پروژه‌های در حال احداث در نقاط مختلف شهر تهران می‌توان به بزرگراه شهید حکیم، تونل شهدای غزه، بزرگراه شهید بروجردی، بزرگراه شهید شوشتری و پروژه میدان امام خمینی (ره) اشاره کردکه این پروژه‌ها به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

جاوید اظهار امیدواری کرد که مدیریت شهری آینده نیز به برخی از پروژه‌ها توجه کند و آنها را در اولویت کاری خود قرار دهد که از آن جمله می‌توان به تونل احمد متوسلیان، ادامه بزرگراه شهید همت، تقاطع زیرسطح شهید نواب – شهید تندگویان اشاره کرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در پایان گفت: حدود نیمی از زیرسطح‌ها از 36 سال قبل از مدیریت شهری قالیباف انجام شده و نیمی دیگر از آن طی 12 سال از مدیریت فعلی شهرداری تهران انجام شد که این موضوع از جهات مختلف قابل توجه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه