English

مولاوردی:

در جامعه متکثر حذف امکان ندارد، باید همدیگر را تحمل کرد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: به این باور رسیده ایم، در جامعه متکثر حذف همدیگر امکان پذیر نیست، باید یکدیگر را تحمل کنیم، تا ایران آباد، ساخته شود، زیرا 40 سالگی، عصر پختگی انقلاب اسلامی است ، دیگر فرصت آزمون و خطا نخواهیم داشت.

 در جامعه متکثر حذف امکان ندارد، باید همدیگر را تحمل کرد

به گزارش خبرگزاری موج، شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در سومین شورای اداری خراسان جنوبی در سال 96با بیان این که بعد از 40 سال مشارکت مردم در انتخابات با 73 درصد در انقلاب های جهانی بی نظیر است، افزود: قدرتی که به دست آمد، برای ارتقای توسعه زندگی مردم و رفع مشکل آنها و نظام باید باشد و از آن بهره گرفت.
وی با تاکید به اینکه انسجام و همبستگی باید تداوم داشته باشیم، اظهار کرد: در این ارتباط نیاز به برنامه، عزم و اراده ملی است و پیام انتخابات گذشته از همبستگی، گفت و گوی ملی هم بود که در کمال صحت و امنیت برگزار شد و صدای مردم شنیده شود. مولاوردی یادآور شد: دولت دوازدهم، دولتی کارآمدتر و با اشتباه کمتر ظاهر خواهد شد تا به وعده ها عمل کند و برنامه هایی که رئیس جمهوری در انتخابات 29 اردیبهشت ارایه کرد، با استقبال رو به رو شد، و مردم با رای خود به تداوم سیاست دولت یازدهم مهر تایید زده شد.
وی همچنین یادآور شد: با توجه به شکاف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و نیز مجموعه سیاست ها و تحریم های غیر انسانی، ملت ایران را نشانه رفت و سوء مدیریت هایی که داشته ایم، شکاف را بیشتر کرده بود.
مولاوردی تاکید کرد: برای غلبه به شکاف نیاز به همبستگی است و باید به مرحله ای برسیم، اختلاف نظرها و سلیقه ها برای خدمات رسانی به مردم که ولی نعمت ما هستند، باشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: اگر بخواهیم شاهد افزایش دامنه تنش ها باشیم، نمی توانیم دغدغه مشترک را که همان خدمت رسانی به مردم و رفع مشکل آنهاست برسیم.
وی بیان کرد: با مسایلی که ما در عرصه اقتصادی با آن رو به رو هستیم، مقام معظم رهبری برای چندمین بار شعار سال را حول محور اقتصاد انتخاب کردند امسال را به سال « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، نامگذاری فرمودند، انتظار معظم له این است، در این عرصه قدم های اساسی بر داشته شود.
وی بیان کرد: باید در این عرصه به گونه ای عمل کنیم در سال آینده مقام معظم رهبری دیگر اشاره ای به این موضوع نداشته باشند، زیرا امروز نیاز اساسی رشد پایدار اقتصادی است.
به گفته معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده رشد پایدار الزاماتی دارد، برای رفع بیکاری، اشتغال، کنترل آسیب ها، امنیت اخلاقی ، سرمایه گذاری به الزام نیاز هست.
مولاوردی توضیح داد که با شعار، صرف مباحث نظری نمی توانیم به مسایل مطلوب که هدف اساسی است، برسیم.
معاون رئیس جمهوری در ادامه با بیان این که در چنین شرایطی یکی از اولویت هایی که دولت به آن پرداخت، سیاست خارجی بود، اظهار کرد: نیاز جامعه رشد سرمایه گذاری، تضیمن تامین امنیت سرمایه ، اشتغال، دانش فنی است.
وی یادآور شد: به تصور برخی ها با اجرای برجام درهای کشور برای واردات کالای خارجی گشوده خواهد شد، در حالی که این گونه نشد و با توجه به ادامه سیاست دولت یازدهم ، سیاست برد - برد اقتصادی در دولت دوازدهم پیگیری خواهد شد.
مولاوردی اظهار کرد: همکاری فناوری و انتقال دانش به برنامه هوشمند نیاز دارد که در این صورت شاهد جهش در کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری خواهیم بود و در مسیر توسعه متوازن، گام بر خواهیم داشت.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه به برخی نابرابری ها در استان ها و شهرستان ها وجود دارد، اشاره کرد و گفت: این مساله ناشی از عدم برخورداری عادلانه از امکانات و بودجه است که از واقعیت های جامعه است.
وی اظهار کرد: رفع این چالش ها در برنامه ششم توسعه دیده شد باید برنامه درست اجرا شود ، این گونه نباشد، 30درصد اهداف پیش بینی شده برنامه تحقق یابد.
مولاوردی به شناسایی و پیش بینی اولویت ها و راهکارها به عنوان قانون برنامه اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه زنان و خانواده امور اولویت بندی و راهکارها پیش بینی شد که پاسخگوی بسیاری از مسایل باشد.
توان افزایی زنان و دختران از برنامه های دولتی دوازدهم است
وی همچنین به توان افزایی زنان و دختران به عنوان یکی از برنامه های دولت آینده اشاره کرد و گفت: نسخه شفا بخش چالش ها ، اقتصاد مقاومتی است باید با ابتکار و خلاقیت تولید و ظرفیت ملی را به دنیا نشان دهیم، این مساله مورد تاکید رهبری است.
وی تصریح کرد که در این ارتباط به کیفیت کالای تولیدی و ایجاد استاندارد لازم نیاز است و باید از آن حمایت شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به موفقیت مدیریت دولت در 2 سال اخیر در عرصه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: با توجه به فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به عهده معاون اول رئیس جمهوری است، برای برخی استان ها، « وزیر معین» انتخاب شد تا تحقق اهداف را پیگیری کند.
وی ادامه داد: دولت به سهم خود در این عرصه کارها را شروع کرد، امید است سایر قوا نیز کار خود را شروع کنند .
وی یادآور شد: واقع بینانه نیست، نباید انتظار داشت بیماری مزمن اقتصادی با برنامه کوتاه مدت رفع شود، در این ارتباط بهبود فضای کسب و کار ضروری است، در تلاش هستیم با همکاری فراکسیون زنان مجلس میزان مشارکت اقتصادی این قشر افزوده شود.
به گفته مولاوردی سال ها شاهد بی برنامگی بودیم و با بازگشت انضباط و ثبات اقتصادی که در این عرصه ایجاد شد و با توجه به سیاست های دولت، امید به آینده افزایش یافته است.
وی در این ارتباط به فعالیت مجدد یک واحد سنگ های ساختمانی پس از 12سال تعطیلی در شهرک صنعتی بیرجند که امروز با حضورش افتتاح شد، اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های درست از رکود خارج خواهیم شد.

اصلاحات اقتصادی در دستور کار دولت است
این مسئول در ادامه با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی در دستور کار دولت است، اظهار کرد: دولت به رفع آسیب ها توجه دارد، که 25 درصد از میزان آن کاسته شود که در این ارتباط به هماهنگی ، عزم ملی و تعامل همه قوا نیاز است که در برنامه ها جهت گیری صحیح اتخاذ شود.
وی بیان کرد: فعالیت های جزیره ای، موازی کاری ها در جامعه ما رو به کاهش است ، از این نظر امیدواری ها را بیشتر می کند.

 سند سلامت کشور امسال تصویب می شود
وی در ادامه با بیان این که سند سلامت کشور در سال 96 تصویب خواهد شد، تصریح کرد: یکی از الزامات این برنامه و سیاست ها این است همه گرایش ها، گروه های سیاسی بتوانند با اتحاد و اتفاق با هم کار کنند .
به گفته مولاوردی در این ارتباط آستانه تحمل خود را باید بالا ببریم رقابت ها برای خدمت بیشتر به مردم باشد تا فرصت ها از دست نرود.
وی اظهار کرد: باید به درستی مسایل اساسی شناسایی و راهکارها ارایه شود، باید تنوع در جامعه به رسمیت شناخته شود و از آن برای توسعه استفاده کنیم طوری که در 100سال اخیر روند توسعه بیشتر در مرکز بود.
وی ادامه داد: برای توسعه متوازن با توجه به ظرفیت هایی که در مناطق مختلف وجود دارد، باید از آن استفاده کنیم و با توجه به ظرفیت ها در استان ها از جمله خراسان جنوبی تا شاهد توسعه آن باشیم و همه از مواهب آن بهره مند شوند.

زنان نیروی تاثیرگذار جامعه هستند
وی با اشاره به ظرفیت هایی که در زنان و جوانان ایرانی وجود دارد، گفت: زنان نیروی بزرگ و تاثیر گذار جامعه اند باید رویکرد فرهنگی به باور تبدیل شود، تا اثر بخشی لازم داشته باشد.
وی در ادامه به نقش تاثیرگذار نسل جوان در جامعه خصوصا حضور آنها در مدیریت جنگ تحمیلی به ایران اشاره کرد و افزود: انتظار این است آنها در مدیریت جامعه نقش داشته باشند با حضور خود پیام دادند که این حضور را باید درک کرد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در جهانی زندگی می کنیم که با واقعیت های آن آشنا هستیم به نحوی خود را باید با آن تطبیق دهیم نه اینکه در آن هضم شویم، جامعه ما ترکیب جدیدی را خلق کرد که می توان امروزی و دین دار بود.

دولت تحقق نظام تامین اجتماعی چند لایه را پیگیری می کند
وی با اشاره به اینکه دولت تحقق نظام تامین اجتماعی را پیگیری می کند تا نظام چند لایه آن تحقق یابد گفت: در آن بیمه زنان خانه دار دیده شد و نباید انتظار داشت دولت همه امور را به دست گیرد.
مولاوردی یادآور شد: باید تلاش کنیم با شفاف سازی امور ، فعالیت های اقتصادی به مردم واگذار شود تا در مورد همه امور در مرکز تصمیم گیری نشود و به تصمیم گیری های محلی توجه شود و برای اولین بار نقشی برای مدیریت محلی دیده شد زیرا توسعه متوازان نیازمند اعتماد سازی همراه با نشاط و همبستگی امکان پذیر است .
به گفته وی مشارکت اقتصادی زنان بیش از اشتغال مورد توجه است تا به بهبود و ارتقای زندگی این قشر و پایداری خانواده بالنده و پویا برسیم.
وی در ادامه شورای اداری را فرصت خوبی برای طرح موضوع های مرتبط با زنان دانست، اظهار کرد: در حوزه زنان با برخی آسیب ها رو به رو هستیم؛ باید ریشه های آسیب که اختصاص به این دولت یا آن دولت ندارد، بررسی شود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه