English

یافته‌های جدید دانشمندان

ترکیبات توت‌فرنگی اثرات روانی پیری را کاهش می‌دهد

دانشمندان در تازه‌ترین مطالعات خود دریافتند، ترکیبات طبیعی توت فرنگی اثرات روانی ناشی از افزایش سن را کاهش می‌دهد و می‌تواند با آلزایمر مقابله کند.

ترکیبات توت‌فرنگی اثرات روانی پیری را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج ، نتیجه تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد، ترکیب طبیعی موجود در توت فرنگی می‌تواند از بیماری‌های عصبی که مرتبط با سن هستند، جلوگیری کند و با بیماری آلزایمر نیز مقابله کند.

محققان مؤسسه مطالعات بیولوژیک در بررسی‌های خود دریافتند، درمان موش‌های آزمایشگاهی با ترکیب "فیسِتین" می‌تواند به کاهش "افت شناختی" و "التهاب مغز" منجر شود.

فیستین نوعی "فلاوانول" است که در انواع میوه‌ها و سبزیجات از جمله توت فرنگی، سیب، انگور، پیاز و خیار وجود دارد؛ فیستین این قابلیت را دارد که برای بسیاری از بیماری‌های روانی مرتبط با افزایش سن نقش پیشگیرانه داشته باشد، چراکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است».

ماهِر، نویسنده و پژوهشگر ارشد این مقاله می‌گوید: « فیستین التهاب مغزی را کاهش می‌دهد و با خواص آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند به کاهش آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند».

تحقیقات 10 سال گذشته ماهِر و همکارانش نشان داده‌ است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی فیستین می‌تواند برای محافظت از سلول‌های مغز در برابر اثرات پیری کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه