English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

کاهش ۶۷ درصدی مساحت مناطق آتش‌سوزی در کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه طی سال‌های ۹۲تا ۹۵ مساحت مناطق آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها ۶۷ درصد کاهش یافته است، گفت: مساحت مناطق آتش‌سوزی از ۶۷۰۰ هکتار به ۲۲۰۰ هکتار در محدوده‌های حفاظت‌شده رسیده است.

کاهش ۶۷ درصدی مساحت مناطق آتش‌سوزی در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، معصومه ابتکار در حاشیه مانور منطقه‌ای اطفای حریق در منابع طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی یکی از آسیب‌های جدی است که به منابع طبیعی و محیط‌زیست وارد می‌شود و دلایل آن عمدتا انسان‌ها هستند که براثر بی ‌بالاتی کشاورزان یا گردشگران، آتش به مراتع یا جنگل‌ها سرایت می‌کند. 

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: با اجرای طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع بویژه از سال ۹۳ که به طور جدی  تمامی دستگاه‌های دولتی در کنار هم قرار گرفتند، هم‌پیمانی خوبی به وجود آمد. مرکزی نیز با حمایت وزارت دفاع و همکاری نیروهای مسلح و نیروهای امدادی برای تجهیز، حمایت و پشتیبانی هوایی تشکیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری مساحت آتش‌سوزی‌ها از ۱۴۳۰ هکتار در سال ۹۳ به ۴۰۰ هکتار در سال ۹۵ رسیده است، گفت: امسال تاکنون تنها ۶۰ هکتار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان رخ داده است. 

وی همدلی و همکاری خوب بین‌دستگاهی را بخشی از طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی دانست و اظهار داشت: مانورهای اطفای حریق باید به‌طورمنظم برای هماهنگی بیشتر بین دستگاهی، تمرین پروتکل مقابله با آتش و آگاه‌سازی دستگاه‌ها نسبت به اهمیت کار خود برگزار شود. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست مشارکت مردم در مقابله با آتش‌سوزی‌ها را بسیار کلیدی دانست و گفت: تعداد زیادی از آتش‌سوزی‌ها در روستاها اتفاق می‌افتد بنابراین آموزش و تجهیز مردم در طرح جامع مقابله با آتش‌سوزی دیده شده است.

ابتکار در پایان آتش افروختن در مراتع و جنگل‌ها را کاری غلط و خلاف دانست و اظهار داشت: مردم و گردشگران نباید در فصل‌های خشک نسبت به افروختن آتش در این مناطق اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه