English

حسینی در پاسخ به حاشیه‌های مطرح شده پیرامون ایمن نبودن خط ۷؛

۵۰ میلیون دلار هزینه احداث هر کیلومتر مترو

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با حاشیه‌های مطرح شده پیرامون نامه نگاری‌ها مبنی بر ایمن نبودن خط 7 گفت: نامه هایی که آقای حافظی مبنی بر مشکل دار بودن خط7 به آن اشاره می کند، باید بین مدیران رد و بدل شود و اگر این کار انجام نمی‌شد، جای سوال بود.

50 میلیون دلار هزینه احداث هر کیلومتر مترو

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مازیار حسینی در سیصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: شهریور ماه سال ۹۵، گزارشی در رابطه با آمار‌های مترو ارائه شد و شهردار تهران نیز صحت این آمار‌ها را تایید کرد، در واقع 192 کیلومتر اکنون ریل مسافری در شهر تهران داریم که این میزان اکنون زیر پای مسافران است، اما آمار ریل کلی با این آمار متفاوت است.

وی در ادمه به وضعیت خط 7 مترو تهران اشاره کرد و گفت: این خط دارای 22 ایستگاه است و طول آن 27 کیلومتر است. برای احداث هر کیلومتر مترو، 50 میلیون دلار هزینه می‌شود.

حسینی در رابطه با حاشیه‌های مطرح شده پیرامون نامه نگاری‌ها مبنی بر ایمن نبودن خط 7 تصریح کرد: 7 تیر ۹۶، نامه‌ای را مدیر تجهیزات مترو به مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ارائه می‌دهد و معاون تجهیزات مترو پاسخ این نامه‌ها را به طور کامل ارائه می‌دهد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به کاهش سرفاصله مترودر خط 7 خاطرنشان کرد: زمان افتتاح سرفاصله قطار‌ها در خط ۷، حدود 45 دقیقه بود، اما اکنون به 30 دقیقه رسیده است. در واقع برخی از این انتقادها به حق است و برخی خارج از موازینی است که قابلیت پاسخگویی از آن به سختی فراهم شود.

وی  در ادامه با بیان اینکه این تذکرات و حساسیت ها و حرف های به حق و بعضا ناحق باعث شد تا بار سنگینی از روی دوش بنده برداشته  شود، گفت: وقتی یک پروژه آزمایشی افتتاح می شود روند تکمیلی پروژه با کندی پیش می رود. این تذکرات کمک کرد که دوستان من همچنان با همان نیروی  اولیه کار را ادامه دهند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه آمارهایی که بنده ارائه کردم هنوز در شورای شهر وجود دارد، افزود: ۱۹۲ کیلومتر ریل مسافری داریم و اگر پایانه ها و شانت ها را حساب کنیم، ریل ها بیشتر از ریل مسافری می شود. اگر ۱۰ کیلومتر ریل مسافری طراحی می کنیم در محاسبه ها ۱۶ کیلومتر است. بنابراین باید در زمان دادن آمار یک مبنایی قرار دهیم تا اشتباه نشود. به عنوان مثال تنها ریل های مسافری را اعلام کنید یا کل ریل گذاری هایی که انجام می شود.

حسینی تبا تاکید بر اینکه درحال حاضر ۱۹۲ کیلومتر ریل مسافری زیر پای مردم تهران است؛ گفت: در رابطه با خط ۷ باید بگویم که ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است که قرار است طرح توسعه از منطقه ۲ به ۵ داشته باشد که از رود دره اوین رد می شود و به دانشگاه آزاد حصارک  می رسد. 

به گفته وی، فردی که وارد خط  ۷ مترو می شود  در واقع وارد تمام مدار خطوط مترو می شود و افتتاح کور در این خط انجام نداده ایم و همچنین به زودی ایستگاه بریانک نیز افتتاح می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه مترو با حوزه ساختمان سازی متفاوت است؛ ادامه داد: زمانی که یک ساختمان ۹۳ درصد پیشرفت داشته باشد می توان آن را واگذار کرد. اما در صنعت مترو این کار غیرقابل اجراست. نمی توان بدون تجهیزات الکترونیک خط را افتتاح کرد.

وی با اشاره به گران بودن قسمت ساخت و بهره برداری مترو که برخی از اعضای شورای شهر به آن اشاره کردند، تصریح کرد: برخی از اعضای شورای هر تهران مطرح کردند مترو گران است و چرا در روی زمین اجرا نمی شود باید بگویم که مترو در زمان ساخت گران قیمت است. اگر دوره بهره برداری که می تواند ۱۰۰ سال در مورد تاسیسات و تجهیزات و ۳۰ سال در ناوگان باشد، این سیستم حمل و نقلی به مراتب ارزان است.

حسینی ببا بیان اینکه هیچ حرفی را بدون سند نمی زنم، تصریح کرد: یکی از رفرنس های ما در مورد رتبه بندی مترو انجمن بین المللی حمل و نقل است. درحال حاضر رتبه مسافر گیری ما در رده ۹ قرار دارد و از نظر طول خطوط، رتبه ۶ را دارد. از نظر زیبایی و تمیزی نیز رتبه  بالایی را دارد.

وی با اشاره به گزارش حافظی در باره وضعیت خط ۷ مترو تاکید کرد: از مدیرعامل مترو خواستم تا این گزارش را بازرسی معاونت بررسی کند. اما ما چنین گزارشی را در سازمان پیدا نکردیم و از روی نامه شوری شهر این مساله را پیگیری کردیم. بسیاری از آمارهای ارائه شده هم نسبی و هم مطلق آمارهای درستی نبود.

معاون شهردار تهران با اشاره به افزایش ورودی خط ۷ مترو به ۶۰۰۰ هزار نفر بیان کرد:  هر کیلومتر مترو ما حدود ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته است. به عبارت ساده تر۲۰۰ تا ۲۵۰  میلیارد تومان هزینه ساخت هر ایستگاه مترو است. 

وی تاکید کرد: نامه هایی که آقای حافظی مبنی بر مشکل دار بودن خط7 به آن اشاره می کند نامه هایی است که باید بین مدیران رد و بدل شود و اگر این کار انجام نمی شد،  جای سوال بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه