English

حجت الاسلام مجید انصاری از امام(ره) نقل کرد؛

اگر به مسئولان توهین شود رادیو مجلس را می بندم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دورانی که نماینده مجلس بودم نطق های تندی علیه برخی مسئولین شد، امام به مجلس پیغام داد اگر این روند را ادامه دهید دستور می دهم رادیو مجلس را ببندند.

اگر به مسئولان توهین شود رادیو مجلس را می بندم

حجت الاسلام مجید انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج؛ در پاسخ به این سوال که  گفته می شود مجلس دهم مجلس دولتی خواهد بود؟ اظهار داشت: حرف های بی اساسی می زنند، همانطور که رهبری گفتند مجلس نه دولتی است و نه ضد دولتی، قوای سه گانه اگرچه مستقل هستند اما همه زیر مجموعه یک نظام هستند، همانند چرخ یک خودرو در یک جهت باید حرکت کنند که اگر اینگونه نباشد از حرکت می ایستند.

وی ادامه داد: مجلس، دولت، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و صدا و سیما باید هماهنگ در چارچوب سیاست های کلی نظام و قانون اساسی حرکت کنند، اینکه می گویند وکیل الدوله وکیل المله حرف بی جهتی است، دولت و مجلس منتخب مردم است،همه باید وکیل المله باشند و برای کشور و مردم کار کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبیعی است مجلس هرقدر با دولت هماهنگ تر باشد و بالعکس تعامل سازنده ای در جهت حل مشکلات مردم است. مردم ما نمی خواهند هر دوره شاهد دعوا و مشاجرات بیهوده مجلسی ها با دولت و دولتی ها با مجلس باشند چراکه در این میان منافع ملت قربانی می شود. انصاری اضافه کرد: دولت با مطالعه دقیق، لوایح مورد نیاز را به مجلس ارائه کرده و مجلس پس از بررسی نسبت به تصویب به موقع قوانین و اعمال نظارت عالیه مراقبت می کند، اگر قرار باشد، مجلس از ابزار سوال و استیضاح و تحقیق و تفحص گروکشی سیاسی بکند طبیعتا درست نیست.

وی گفت: مجلس می تواند ابزار نظارتی خود را در جهت تقویت دولت بکار گیرد سوال واقعی، استیضاح واقعی، تذکر درست و با مطالعه ارائه کند و بالعکس اگر دولت تعامل خوبی با مجلس داشته باشد هر دو قوه قوی خواهد بود؛ مردم خاطرات خوشی از برخی مشاجرات بی ادبانه و ساختار شکنانه از دولت و مجلس گذشته ندارند.

انصاری با اشاره به برخورد برخی نمایندگان مجلس نهم با رئیس جمهور، وزیر امورخارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی در قضایای برجام گفت: مردم از برخی نطق ها، تعبیرات و بی انصافی ها حتما عصبانی شدند، تریبون مجلس تریبون آموزش اخلاق عمومی و حقوق عمومی است، امام راحل همواره حساس بود و توصیه می کرد نباید در مجلس حقی ضایع شود. وی ادامه داد:  در دورانی که نماینده مجلس بودم نطق های تندی علیه برخی مسئولین شد، امام به مجلس پیغام داد اگر این روند را ادامه دهید دستور می دهم رادیو مجلس را ببندند. اگر از تریبون به فردی توهین و نسبتی داده شد باید اجازه دهید طرف از خودش دفاع کند که بعدها به آیین نامه داخلی مجلس تبدیل شد. رهبری هم بارها تاکید کردند باید متانت، اخلاق، انصاف حاکم باشد و این خود کلاس درس دائمی است مردم حتما نمی خواهند دولت و مجلس درگیر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه