English

موج از بلاتکلیفی یک قانون در بوروکراسی اداری گزارش می‌دهد؛

خواب آلودگی نظام وظیفه در هیاهوی قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان سال گذشته در مجلس پس از کش و قوس‌های فراوان رسیدگی و در نهایت تبدیل به قانون شد اما تاکنون به اجرا نرسیده و مسوولان به جای اجرا، توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

خواب آلودگی نظام وظیفه در هیاهوی قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، کسر خدمت سربازی فرزندان رزمندگان، آزادگان و جانبازان سال گذشته در مجلس رسیدگی شد، اما شورای نگهبان ایراداتی را مطرح کرد که پس از رسیدگی این مصوبه تبدیل به قانون شد اما تاکنون به اجرا نرسیده و مسوولان به جای رسیدگی، توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند.

برابر ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولانی که پدر، مادر، فرزند یا برادر و خواهر آن ها در ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند از اعزام به خدمت سربازی معاف می شوند، همچنین بر اساس این قانون تمامی فرزندان ذکور شهدا و جاویدالاثران (مفقودین) از انجام دوره سربازی معاف هستند.

در واقع  به ازای هر ۲۵ درصد جانبازی، یکی از فرزندان ذکور جانباز از خدمت سربازی معاف خواهد شد، بر این اساس فرزندان دوم یا سوم جانبازان ۵۰ و ۷۵ درصدی از خدمت سربازی معاف می شوند. در واقع فرزند ذکور شهید، آزاده با حداقل ۲۴ ماه سابقه اسارت، جانباز با حداقل ۲۵ درصد جانبازی و جاوید الاثر(مفقود) از خدمت دوره سربازی معاف می شوند.

همچنین فرزند ذکور رزمندگانی که ۳۰ ماه حضور در جبهه داشتند هم شامل معافیت خدمت سربازی می‌شوند، امتیازات مطرح شده قابل تجمیع است به‌طوری‌که با تجمیع سوابق درصد جانبازی، جبهه و مدت اسارت، می‌توانند از معافیت سربازی برای فرزندانشان استفاده کنند.

 ازدواج مشمولان با جانبازان اناث دارای درصد جانبازی ۲۵ درصد، به صورت موقت از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند اما  پس از گذشت ۵ سال از معافیت موقت، در صورت استمرار ازدواج، معافیت موقت به دائم تبدیل می‌شود. همچنین جانبازانی که برابر گواهی بنیاد شهید وامور ایثارگران صاحب فرزند نمی شوند، فرزند خوانده قانونی ذکور آن‌ها از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شود.

در ماده 45 بند 7 قانون خدمت وظیفه عمومی فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت و فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت در نظر گرفته شده است.

سردار کمالی:تعیین و تکلیف کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در بازه زمانی پنج ساله

این موضوع سبب شد به سراغ  جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برویم و اجرایی نشدن کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر جویا شویم.

سردار موسی کمالی در این رابطه معتقد است کسر خدمت فرزندان جانباز و ایثارگر، قانونی است که برای اجرا شدن آن 5 سال زمان در اختیار است و در این بازه زمانی این قانون تعیین و تکلیف می شود.

عضوکمیسیون قضایی مجلس: سازمان نظام وظیفه با اجرا نکردن کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر در حال تخلف است

اظهارات سردار کمالی سبب شد تا به سراغ حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون قضایی مجلس برویم، وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در پاسخ به این سوال که یک مصوبه در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و تبدیل به قانون می‌شود و حتی شورای نگهبان نظر خود را اعلام می‌کند چه مدت زمانی نیاز است تا اجرایی شود، گفت: از زمان ابلاغ رییس جمهور یا رییس مجلس به دستگاه دولت باید قانون اجرا شود. در واقع زمانی که قانون از یک روزنامه رسمی اعلام می‌شود، آن قانون لازم الاجراست.

حجت الاسلام حسن نوروزی در واکنش به صحبت‌های سردار کمالی گفت: سردار کمالی یا مصوبات قانون را نمی‌داند یا از پاسخ به سوال شما شانه خالی کرده است. اصل برنامه پنجم توسعه، پنج ساله است، در واقع باید گفت سردار کمالی در مقابل فرزندان رزمندگان لجبازی می‌ کند، هر قانون بلافاصله بعد از ابلاغ باید اجرا شود در غیر این صورت تخلف صورت گرفته است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در آخر خاطر نشان کرد: سردار کمالی با اجرا نکردن این قانون، تخلف کرده و مدیون مردم و رزمندگان است.

حقوقدان: در صورت اجرا نشدن قانون، مشمولان حق دارند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند

این اظهارنظرها سبب شد تا این موضوع را از یک حقوقدان جویا شویم که امید مرادی عنوان کرد قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران یک قانون لازم الاجراست و باید بدون چون و چرا از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی اجرا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورتی که سازمان نظام وظیفه کشور از اجرای این قانون به بهانه های مختلف امتناع کند، مشمولان قانون حق دارند به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و دیوان نیز سازمان را ملزم به تمکین از قانون خواهد کرد، گفت: بهانه هایی مانند نیاز به اقدامات کارشناسی برای اجرای قانون، همان طور که قبلا هم عضو کمیسیون امنیت مجلس اظهار کرده است، دلیل تمرد از اجرای قانون نیست. چرا که قانون با نظرات کارشناسی نمایندگان حقوقی و پارلمانی ستاد کل نیروهای مسلح و در کمیسیون های تخصصی مجلس مورد بررسی و در صحن مجلس به تصویب رسید، سپس مورد تایید فقها و حقوقدانان شورای نگهبان قرار گرفت، لذا لازم الاجراست.

به گفته مرادی، اذن رهبری نیز در نظر تاییدی فقهای شورای نگهبان که منصوب رهبری هستند، لحاظ شده و مصوبه دارای تایید شرعی نیز است.

حال این سوال مطرح است که مصوبه‌ای که در مجلس تبدیل به قانون شده است چرا تاکنون به مرحله اجرا نرسیده و اگر ایراداتی هم دارد چرا رسیدگی نمی‌شود. مسوولان مربوط بهتر است به جای ابراز بی اطلاعی از قانون و عدم پاسخگویی مناسب، راهی برای تعیین تکلیف این قانون یافته و مشمولان را از بلاتکلیفی خارج کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ممنون از شما برای این پیگیری کامل و جامع
    دوستانی که عجله دارن برن شکایت کنن و حقشونو زودتر بگیرن

  • محمد جواد

    ستاد کل با این لجبازیاش میخواد چی رو ثابت کنه؟؟ کمبود سرباز داشتن رو که همه میدونن یه شوخی بزرگه تو هر نوبت اعزام کلی سرباز به دلیل کمبود ظرفیت برگشت میخورن برای نوبت بعدی . بعلاوه اینکه از زمان ارسال دفترچه تا اعزام حداقل شیش ماه فاصله است . ستاد کل زیر بار قانون گواهینامه که نرفت خرید و معافیت هم که رو هواست کسری هم قراره اجرا نشه؟؟ سردار کمالی رو 5 سال اعتبار برنامه ششم حساب کردن برای اجرای قانون؟ بچه هامون قراره از این قانون استفاده کنن مگه؟؟ خوب یه زحمت بکشید مجلس رو به توپ ببندید شما که ارزشی برای خانه ی ملت قائل نیستید و اعتقادی به جمله ی مجلس در راس امور است ندارید.

  • محمد

    با سلام و عرض ادب خدمت مدیر محترم و تشکر از نمایندگان محترم مجلس حق مطلب را جناب نوروزی نماینده محترم مجلس در مورد سردار کمالی بیان فر مو دند بعضی ها مصداق فرمایش امام راحل هستند و با ایثا گران و جانفشا نی انها مشکل دارند خداوند به راه راست هدایتشان کند انشاالله تعالی

  • ناشناس

    ممنون بابت پيگيريتون

  • پویا

    سردار کمالی در مصاحبه قبلی خود در مورد قانون گواهینامه گفته بود: غایبان و فراریان ابتدا به قانون احترام بذارن و خود را معرفی کنند بعد برای گواهینامه اقدام کنند .. خب جناب کمالی شما خودتان چرا به قانون احترام نمیگذارید !؟
    قانونی که مجلس تصویب کرده و مورد تایید شورای نگهبان است چرا تا به امروز اجرایی نشده است؟
    متخلف کسی است که از اجرای قانون خودداری کند ..
    ما فرزنذان ایثارگران هم خدایی داریم ...
    این همه مارو سرکار گذاشتن و بلاتکلیف کردن اصلا درست نیست ..
    الله یحکم و انت خیرالحاکمین

  • امین

    میخوام به سردار کمالی بگم آیا پسر خودتونم حال و روز مارو داشت بازم این حرفو میزدید؟؟؟آیا اینه جواب زحمات پدران ما؟؟؟؟

    • حسن

      به صورت خیلی خیلی اتفاقی پسر ایشون معاف شده!!!!

  • علی

    با سلام تشکر از جناب آقای نوروزی نماینده محترم مجلس و متاسفم برا ستاد کل نیروهای مسلح و شخص سردار کمالی تو کشورهای دیگه ببینین چه طور از رزمندگان و بازماندگان جنگ تجلیل میشه به خودتون هم نگاه کنین خیلی راحت اونا که فرارین و غیبت کردن براشون بخشش میگیرن جناب سردار کمالی ولی اونهایی که حقشونه تابشون میدین

  • امیرحسین

    اگر از عزیزان در تهران کسی هست که وقت و امکان شکایت به دیوان عدالت اداری را دارد لطفا دست به کار شود.

  • پویا

    موج نیوز خواهشا پیگیر باشید

  • داری

    سلام بخدا کار من وهمسرم شده اشک ریختن اخه پسرم بعد از ۵سال درس خوندن ولیسانس گرفتن آموزشی که افتاده بود ۰۵کرمان با ان وضع بد دریغ از یک روز مرخصی ومیان دوره .بعد افتاد پادگان پرندک واز اونجا گفتن باید بریدقصر شیرین والان رفته تو ۳ماه خدمت برندشون یک منطقه که اسمش را هم بلد نیست ویا هنوز بهشون نگفتن وفاقد امکانات است حتی تا دیشب هم اب وبرق نداشتن .بخدا نمی دونم چکار باید بکنیم .
    خود من ایثارگری دارم مودت ۲۴ماه محصور دررجبهه دارم ومنتظر این کسر خدمت هستم ...منتظر هستم اجرا بشه ولی نمی دونم پسرم تا اجرایی شدن این قانون طاقت داره یا نه چون هم از نظر روحی واز نظر جسمی ناراحته ..
    خدا کنه زودتر اجرا بشه.

  • مهدی

    سلام
    گفته شده اقای کمالی گفته گو با شما رو مبنی بر این که 5 سال زمان دارن برا اجرا را تکذیب کردن. آیا تایید میکنید این تکذیب رو یا خود اقای کمالی واضح این حرف رو زدن؟

  • علی

    سلام فقط هرکه عمدا ویا سهوا دراجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثار گر کوتاهی کنه بخدا واگذارش میکنم

  • محمد

    سردار کمالی وکسانیکه توستاد کل هستن مطمئما ذینفع نیستند یعنی شامل حال فرزند شون نمیشه والا مجلس تصویب نکرده اجرا میکردند.خدا ازشون نگذره فزرند م 19ماه خدمت میکنه6ماهه منتظر اجرای این قانونه

  • محمد

    تکذیبیه اش هیچ جا نیست فقط تو تلگرامه که اونم رسمیت نداره که حتما زده
    اگه تکذیب می کرد که خبرشو ور میداشتن از رو سایتشون

  • ناشناس

    این آدم را چه کسی در ستاد راه داده که اینطور برای.خودش قانون را دور میزند کی گفته است که پنج سال وقت داری؟؟؟

  • سعید

    خانواده ایثارگران درخواست امدن سردار کمالی رو به مجلس برای ارایه توضیحات به دلیل اجرا نکردن قانون را دارد.

  • علی

    باسلام خدمت بچه های گل خبرگذاری موج وواقعاممنونم که این خبروداریدپیگیری میکنیدصدای ماکه به جایی نمیرسه حداقل شماصدایچندهزارنفروبه گوش مسولین برسونیدوعاجزانه خواهشمندم پیگیری کنیداین موضوعوتااجرایی بشه مطمین باشیددعای چندهزارخوانواده پشت سرتونه.پدران ماواسه این آبوخاک ازجونشون مایه گذاشتن ولی امثال سردارکمالی خوب دارن جواب زحمات پدران مارومیدن.ازخانواده بزرگ جانبازان وایثارگران هم خواهشمندم همگی همصدابشیم ماهمگی تویه زمینیم من خودم به نوبه خودم پیام برای رییس مجلسوآقای نوروزی ورهبرورییس جمهورفرستادم وخواستارپیگیری واجرایی این مصوبه شدم ازهمگی میخوام بریدودرخواستتونوبگیدو اعتراض خودتونوبه گوش همه برسونیدوازکسایی که تهرانن ومیتونن برن دیوان عدالت اداری خواهشمندم همه باهم شکایت خودتونوبه گوششون برسونید.امشبم سخنگودولت آقای نیکبخت گفت دستوری که رییس جمهوریارییس مجلس درموردبرنامه ششم تصویب کنن بایداجرایی بشه واین قانون هم تصویب شده که متاسفانه سردارکمالی جلوی نمایندگان مجلسورییس مجلسورهبرودرخواست جانبازان وایثارگران وایساده وهیچکسم صداش درنمیاد.ازآقای لاریجانی هم خواهشمندم سردارکمالیوبرای اجرایی نکردن این قانون به مجلس فرابخونه.لطفاصدای ماروبه گوش سردارکمالی برسونید وازبچه های موج هم بابت پیگیری این موضوع صمیمانه ممنونم وخواستارپیگیری این مصوبه ام

  • علی

    سلام فکرنکنم کسی اندازه من پیگیراین قانون باشه من رفتم توسایت دیوان عدالت اداری شکایتموثبت کردم این سایتشه www.divan-edalat.irوحضوری هم رفتم به نمایندگی دیوان عدالت وبرگه شکایتموتنظیم کردم قرارشدجوابموهرچه زودترپیگیری کنن.ولی خودتون میدونیدماهمه تویه میدونیمویک دست صدانداره ماچندهزارنفریم اگه همه برن شکایت کنن مطمینم این مصوبه پیگیری واجرایی میشه وعاجزانه ازهمه درخواست دارم بریدبه نمایندگیهادرتمام استانهاشعبه داره وشکایت کنیدچون تصویب شده بایداجرابشه خبرگذاری موج به تنهایی نمیتونه پیگیرباشه تاهمینجاهم ممنونشونیم بابت پیگیری ولی ماهم بایدباخبرگذاریهاهمقدم بشیم!این هم نمایندگیهاش خواهشابریدشکایت کنیداگه نشستیدکسی کاری براتون کنه هیچ فایده نداره خودتون بایدتلاش کنیدتابه حقتون برسید!!
    تهران:بزرگراه ستاری بلوارشهیدمخبری نبش خیابان ایران زمین تلفن 02151201
    اصفهان:فلکه صارمیه ابتدای خیابان آتشگاه روبروی پمپ بنزین ساختمان شماره۲ دادگاه انقلاب ودیوان عدالت تلفن۰۳۱۳۷۷۲۵۷۲۱
    گلستان:گرگان خیابان شهیدبهشتی دادگستری شهرستان گرگان نمایندگی دیوان عدالت اداری تلفن۰۱۷۱۳۳۳۱۸۰۹
    یزد:بلوارشهیدمدرس نرسیده به بیمارستان شهدای کارگر ساختمان جدیددادگستری تلفن۰۳۱۵۸۲۶۷۶۱۴
    مشهد:خیابان مدرس دادگاه عمومی انقلاب طبقه همکف تلفن
    ۰۵۱۳۲۰۱۴۵۶۶
    شرمنده نتم تمومه نمیتونم بقیه استانهاروبنویسم آدرس بقیه شهرستانهاتوسایتش هست اگه میخوایداجرایی بشه حتمابریدوشکایتتونوبنویسید

  • Omid NG

    دمت گرم
    موافقم.
    امیدوارم همه دوستان این کارو انجام بدن

  • حمید

    بسه خسته شدیم دیگه
    حق مسلم مارو جلم چشم خودمون نمیدن دیگه چه انتظاراتی باید داشت؟؟؟

  • صالح

    ممنون از بابت پیگیری هاتون.بازم پیگیر باشین

  • Ali

    منکه ا ۲۹ماه و ۱۳روزسابقه جبهه پدر دارم برای اینکه متولد۷۳ ام بهم چیزی تعلق نگرفت .دلم به این قانون خوش بود که سردار خان مثلی اینکه فرزندی کع این قانون شاملش بشه نداره به هر حال ۱۹ ماه و ۲۶روز خدمت کردم چیزی ش نمونده و چون میگذرد غمی نیست..فاتحه ی مجلس قانون گذاری شونا مصلحت نظام همه اینچیزا را هم بخونید با این موش گربه بازیا شون

  • نادر

    تبعیض وحق کشی در حق ایثارگران تا کی آخه؟شب و روز ندارم تو پادگان از بس به اجرایی شدن این قانون فکر کردم،افسردگی شدید گرفتم،هر چند روزی با هزار التماس و تمنا و خاری مرخصی ساعتی میگیرم و میام تو شهر که برم کافینت و ببینم وضعیت این قانون چی شد که هیچ کسی از قانون گذار بگیر تا نظام وظیفه پاسخگو نیستن،خواهش میکنم از عوامل خبرگزاری موج نیوز که دلخوری و شکایت و آه دل مارو به گوش سردار کمالی برسونن،خدارو خوش نمیاد این همه جوون رو بازیچه ی دست خودشون کنن.

  • مصطفی

    دیگ وقتی پای آینده یه عده درمیونه جای لجبازی نیست .تو این وضع بد اقتصادی بجای کار کردن تو پادگان داره عمرمون میره. مسئولین عزیز فشار عصبی رو جوونا بقدری زیاد هست که حادثه ای مثل آبیک قزوین رخ میده سرباز رفیقاشو به رگبار میبنده . خواهشا رسیدگی کنین تا جوونا بتونن یکمی سروسامون بدن زندگیشونو .

  • دهباشی

    اگر سردار کمالی مانع اجرای قانون آست بایستی مورد اگر
    پیگردقانونی قرار گيرد

  • حمید

    شمارا بخداقسم پیگیری کنیدوازنمایندگان محترم مجلس عاجزانه خواهش می کنیم که سردار کمالی یااینکه وزیر دفاع را به مجلس احضار وسوال کنند که چراقانون را زیر زیر پا گذاشته وبه مجلسی که به گفته امام درراس اموراست بی اعتناعی می کنند

  • حسين عادلي

    سلام سردار عزيز ما آيا مي داند كه جانبازان اعصاب و روان با تن و روان رنجورخود وتحمل ٣٥ سال درد و آلام ديگر تواني برايشان نمانده كه پاسخهايي بمانند ٥ سال زمان براي اجراي قانون حمايتي مصوب دارند اين قانون ماهيت قوانين عادي را ندارد قانون گذار و نظام قانون مذكور را بعنوان مساعدت به ايثارگران تدوين كردواز سردار كمالي عزيز انتظاري جز لطف و آقايي نيست ايشان حتما مي دانند كه عملا زمان براي مشمولين اين قانون بسيار محدود است ودر صورت تاخير يا تاييد با تاخير امكان بهره مندي وجود نخواهد داشت جانبازان صبورند ولي ديدن اضطراب همسران درد كشيده آنها بسيار دلسوز است و اينكه خداوند مهرباني ها بصير و كريم است.

  • مادریک سرباز

    سلام به همه عزیزان ازمسئولینی که دائم پیگیروضع فرزندان ماهستندممنون وسپاسگزارم عزیزان همانطورکه اخباربالاراخواندیداین آقای کمالی دائم گارشکنی می کندوبهترین راه حل شکایت ازایشان به دیوان عالی است پس بهترکه یک متنی رایک مسئول قضایی تواین قسمت بزارندوهمه مشمولان عزیز به دادگاه رفته وازدست ایشان شکایت کنندا

  • ناشناس

    واقعا که

  • ابراهیم


    یک سوال اساسی در مورد قانون رسمی کشور:
    علت عدم اجرای کسر خدمت فرزندان ایثارگران موضوع ماده های 86، 87 و 88 برنامه ششم توسعه کشور توسط ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین عدم اطلاع رسانی در این زمینه از طرف این ستاد؟؟

    تقاضا :
     پیگیری قاطع توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
     مطالبه جدی از سوی رسانه های جمعی جهت شفاف سازی و برگزاری مناظره اختصاصی یا گفتگوی رو در روی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح فقط و فقط با بررسی این موضوع!!!!!

    یک مقایسه ساده و مشابه در مورد قانون رسمی کشور در همین زمینه :
    مورد اول- قانون وظیفه عمومی :
     تصویب قانون در صحن مجلس شورای اسلامی تاریخ 22/08/90
     تأیید شورای محترم نگهبان تاریخ 02/09/90
     ابلاغ ریاست محترم جمهور طی نامه شماره 180526 به ستاد کل تاریخ 22/09/90
     تهیه کتاب " قانون خدمت وظیفه عمومی " توسط ستاد کل نیروهای مسلح و ارائه در سایت Police.ir تاریخ دی ماه 90 ( این دفترچه همینک نیز در سایت مربوطه قابل دسترسی است. )
    مورد دوم - قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران :
     تصویب قانون در صحن مجلس شورای اسلامی تاریخ 14/12/95
     تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام 21/12/95
     ابلاغ به ریاست محترم جمهور 28/12/95
     انتشار در روزنامه رسمی کشور توسط ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به منزله ابلاغ به دستگاه های اجرایی در پی استنکاف ریاست محترم جمهور از ابلاغ قانون تاریخ 21/01/96
    مقایسه کنید :
    مورد اول شامل چهار مرحله از تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی تا اجرایی شدن در ستاد کل نیروهای مسلح تنها طی 2 ماه
    مورد دوم شامل چهار مرحله از تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی تا ابلاغ به دستگاه های اجرایی کمتر از یک ماه و عدم اجرای قانون تاکنون به مدت 5 ماه!!!!!!!!!!!!!!!!

  • پیمان

    واقعا متأسفم واسه این بی احترامی هایی جناب کمالی. به. شهدا جانبازان و ایثارگران دفاع. مقدس که قانون کسری،رو اجرایی نمیکنند

  • سید هادی

    چرا مجلس برخورد قانونی نمی کند

  • Amirali

    ایناکه پدران جان فشان مابودن اینجوری باهاشون برخورد میکنن وای بحال ما

  • Amirali

    بله منم بودم اجرا نمیکردم در نون دونیمو نمیبستم چرا دلش بره ما نسوخته که اونایی که پول دارن میخرن حالشو میبرن ماهم بجاشون خدمت میکنیم

  • .....

    واقعا چرا برای اجرا شدن این قانون دوسال زمان لازمه؟

  • مهدی

    باسلام
    سردار کمالی تورو ب خدا با لجبازی به این قضیه نگاه نکنید حق الناس ب گردنتونه اخرت خودتونو با لجبازیتون از بین نبرید چ گناهی کردیم ک بعد از اینهمه درس خوندن ی جا اومدیم ک هیچ مزیتی نداره برامون من پدرم 21ماه منطقه جنگی بوده از سال62تا64 و خودمم فوق لیسانس دارم م
    لطفا به عقایدتون پایبند باشید شما ک مدعی خدا پیغمبر و حق الناس هستید

  • وحید

    واقعابا جانبازی و ایثارگری مشکل دارن بعضی هااا....

  • مجتبی

    متسفانه بابت این تعلل چندتا فرصت شغلی رو از دست دادم.... با 28 سال و داشتن مدرک مهندسی و سالها تلاش و شاگرد نمونه شدن نه کار دارم نه چیزی.. ازدواج هم که هیچ و فرصت های زیادی از دست رفت... پدرم برای حفظ این مملکت تیر وخورده و خون دل خورده اما این عزیزان با ما اینطور رفتار میکنن

  • رضا

    سلام خدمت شما .واقعا دلیل این همه تعلل و کارشکنی چیه واقعا چرا سردار کمالی طرحی رو که به صورت قانون شده قبول ندارن خیلی از ماها فرصت های داشتیم واسه سرکار رفتن ولی به دلیل اینکه این اقایون دوس ندارن با هم لج هستن ما این فرصت ها رو از دست دادیم واقعا اینا مدیون ما جوونا هستن وهیچ وقتم نمیبخشیمشون بنده الان با فوق لیسانس باید منتظر اقایون بمونم که کی این طرح تایید کنن که شاید با ۲۸ سال سن یه کار پاره وقت گیرم بیاد با حقوق بخور نمیر ....لطفا اینا رو به گوششون برسونید بگید اگه فرزندان خودتونم بود همین کار میکردید ....ممنون از لطف شما

  • ناشناس

    یعنی بحث میخواد که مسئولین ببینم قانون باید اجرا کنند یا نکنم!
    منم از فردا میرم تمام قانون های موجود زیر پا می‌زارم چون به نظرم هنوز پنج سالی زمان میخواد تا اون قانون‌اساسی از نظر من منطقی

  • ناشناس

    تشكر از پيگيري

  • میثم

    با تشکر از خبرگزاری موج در خصوص پیگیری این موضوع
    دوستان باید کاری کنیم ک صدای ما ب گوش مسولین برسه
    #فرزند#ایثارگرم

  • شاهین

    آقا تکلیف این قانون چی شد؟
    پس کی قراره اجرایی بشه؟ چرا کسی دیگه پیگیرش نیست؟ تکلیف ما چیه؟
    خواهشا خبرگزاری ها بیشتر پیگیری کنید

  • حسین

    با عرض سلام .چرا قانون عشقی اجرا میشود

  • محمد

    جناب آقای نوروزی وقتی بعداز 18ماه ستاد کل میاد نقض قانون میکنه وقتی شما نمایندگان ما هستین نمیتوانی جلوی آنها وبی عدالتی شان را بگیرین چطور ما به دیوان شکایت کنیم وجواب مثبت بگیریم.تازه ستاد اومده میگه اصلاح کنین قانون رو.اونا مجری هستن یا قانون گذار.باز انتخاباتی هم هست که ایثارگران و خانواده شان در صف اول باشند یا نباشند.

  • علوی

    سلام عزیزان صف جلو کدام مسعول

  • علي

    با عرض سلام بنده 24 ماه در جبهه حق عليه باطل حضور داشتم و داراي يك فرزند پسر كه متاهل

    فارغ التحصيل ميباشد نزديك به شش ماه است كه منتظر تصويب اين قانون بوديم كه متاسفانه

    سردار كمالي حال همه مارا گرفته يعني مدت حضور در جبهه ما هيچ



  • محمد نجفی

    افرادی که مشمولین لطفا به جای نظرات ملتمسانه در خصوص نوع و زمان اجرای قانون بدونین هیچکس نمیتونه قطعی نظر بده و سوالای پیش پا افتاده شما هم فقط وقت شما رو تلف میکنه.
    پس الان که 6 ماه از قانون گذشته و به راحتی دارن من و شما رو بازی میدن باید بریم از حقمون دفاع کنیم.
    تنها راه باقی مونده طرح شکایت و پیگیری از طریق دیوان عدالت اداری هست.
    لطفا با هماهنگی و زمان مقرر باهم اقدام کنیم.

  • ناشناس

    یعنی کوچکترین کمک و خدمت برای ایثارگران( یعنی کسانیکه یک روز از جان خود گذشتند و جانبازی کردند بدون اینکه آن که کمترین توقع و مطالبه داشته باشند آن روز برای اینکه شما مسئولین امروز در بهترین پستهای سازمانی و با درجاتی بالا و حقوق هایی آنچانی بگیرید ) اینقدر سخت و درد آورد می باشد .

    یعنی مجلس شورای اسلامی بدون کار کارشناسی و مطالعه و بررسی، قوانین مملکت را تصویب و ابلاغ می کند ؟

  • ناشناس

    قوانین جالبی دیدم تو سایت راجعه به خرید سربازی.

    مثلا کسانی میتونن سربازیشون بخرن که غیبت کرده باشند و یا سرباز فراری باشند یعنی ما برای افراد متخلف و قانون گریز تخفیف و تسهیلات داریم تو مملکتمون!!! جالب هست نه؟ بنظر شما کسی پول داره میره سربازی ؟نه؟ ییک مدت فرار میکنه بعد میگن غیبت داری بیا بخر !! ولی برای کسانیکه جانبازی کردن برای کشورشون درد سر و حال گیری داریم نه؟جالب نه؟

  • سعيد

    با سلام و عرض ادب خدمت مدیر محترم و تشکر از نمایندگان محترم مجلس حق مطلب را جناب نوروزی نماینده محترم مجلس در مورد سردار کمالی بیان فر مو دند بعضی ها مصداق فرمایش امام راحل هستند و با ایثا گران و جانفشا نی انها مشکل دارند خداوند به راه راست هدایتشان کند انشاالله تعالی

  • مهدی

    باسلام مگ فرزندان ایثارگری ک با مدت حضور ۲۶ماه درجهبه حضور داشتن دل ندارن معاف شن یا کسر شه از خدمت من الان دانشگاه ملی قبول شدم باکلی تلاش ودرس خوندن ولی دانشگاه ثبت نامم نکرد چون معافیت تحصیلی نداشتم.لطفا ی فکردی هم در مورد فرزندان ایثار گر۲۴ یا۲۶ ماه درجبهه بودن فکری بکنید اوناهم مثل بقیه از جان خودشون اگذشتن ورفتن جبهه این جواب اونا نیست لطفا رسیدگی کنید باتشکر

  • م

    زودتر قانون کسر خدمت ما رو حل کنید تا کی بلاتکلیفی آخه

  • مهرداد آبادان

    با سلام سردار كمالي بنده باتوجه به رزمنده جانباز شدنم در جنگ با توجه به معافيت جانبازان بصورت داوطلبانه 24 رفتم سربازي چون فكر ميكرم سرزمينم و ناموس ايراني در خطر است . اما اكنون شما حاضر نيستيد قانون مقررات همين سرزمين را اجرا كنيد و ديگران هم سكوت كرده اند . اين نيز بگذرد .. اما حق الناس كرديد..شرعاً و قانوناً.. انشالله پاسخ مناسبي براي آخرت تان آماده كرده ايد .. كه نه دروغ است .. و نه حقيقت... چون اعتقاد داريد انسان عاقل عليه خودش شهادت نميدهد و نميگوي ماستم ترش است.. ولي ولاهه داريد نامردي در حق اولادم ميكنيد.. آخه كجا منطق اجازه شرعي داده كسي كه فراري بوده هشت سال از سربازي با پول دادن شانه خالي كند ولي رزمنده ايثارگر ي كه اينهمه فلاكت را تحمل كرده جلوي فرزندش به سخره گرفته شود..

  • احمد

    شیش ماه دیگه از خدمتم مووونده از قبل اینکه پست کنم قرار بوووووووود به ماااا بخووووره این کسریاااا والااا خسه شدیم بی انصافیه تا هفتادو بخوووره ما که هفتادو سه ایییم نخوره چراااااا واقعا؟؟؟؟ بلاتکلیفیم اونم چه بلاتکلیفی مسولین به فکر ما نیسین به فکر پدرایه ایثار گر ما باشییین اگه اونا نبودن شما هم شاید الان نبووودی که تعین تکلیف کنی قانونو هی پاس کاری کنی بین بالادستیااا به ما که دیگه فرقی نمیکنه بخوره ولی یکاری برا بعدیا بکنین پیر شدیم انقد چک کردیم این سایتارو

  • مجید

    ممنون از اطلاع رسانی دقیقتون...

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه