English

آغازبه‌کار کارگاه مشورتی مقابله با پدیده گردوغبار در منطقه اکو

کارگاه مشورتی «پروژه منطقه‌ای مقابله با بیابان‌زایی و ریزگردها» با حضور کارشناسانی از ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه، یونسکو، و اسکاپ آغاز به کار کرد.

آغازبه‌کار کارگاه مشورتی مقابله با پدیده گردوغبار در منطقه اکو

به گزارش خبرگزاری موج،  کارگاه مشورتی «پروژه منطقه‌ای مقابله با بیابان زایی و ریزگردها» با حضور کارشناسانی از افغانستان، جمهوری آذربایجان، ایران، قرقیزستان، پاکستان، ترکیه، یونسکو، و اسکاپ در دبیرخانه سازمان اکو در تهران آغاز به کار کرد.

در ابتدای نشست جلال الدین علوی سبزواری معاون دبیرکل اکو ضمن خوشآمد به شرکت کنندگان به فعالیتهای منطقه‌ای اکو در خصوص ارتقا سطح زندگی مردم و نیز توسعه اقتصادی کشورها اشاره کرد و ابعاد چشم‌انداز 2025 آن سازمان را تشریح کرد.

فؤاد فرزالیبایف مدیر بخش انرژی و محیط زیست اکو نیز در سخنانی کوتاه به ابعاد برنامه‌های زیست‌محیطی از جمله مبارزه با بیابان زایی اکو پرداخت و بر اهمیت مشارکت کشورهای عضو در اجرای «پروژه منطقه‌ای مقابله با بیابان زایی و ریزگردها» تأکید کرد.

در ادامه اصغر محمدی فاضل، رئیس انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو (ECO-IEST)، طی سخنانی به وضعیت بیابان زایی در منطقه اکو و تمهیدات مربوط به پروژه فوق پرداخت. وی همچنین به نقش انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو در پیشبرد اهداف زیست‌محیطی آن سازمان اشاره کرده و گزارشی از روند تدوین پیش نویس سند پروژه مذکور اراِیه داد.

در ادامه این نشست کارشناسان کشورهای شرکت کننده به ارائه گزارش‌هایی در خصوص وضعیت بیابان زایی در کشورهای خود پرداختند و چالش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و اقلیمی که موجب کند شدن یا تسریع آن می‌شود را برشمردند.

در این جلسه پیتر هانام مشاور بین‌المللی انستیتو علوم و فناوری محیط زیست اکو نیز ضمن تبیین ابعاد فنی پروژه به پرسشهای شرکت کنندگان در مورد پیش نویس سند تهیه شده پاسخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی