English

جزئیات جلسه منتخبان شورای پنجم؛

انتخاب شهردار به تعویق افتاد/ تغییر در روند تعیین کلیددار بهشت

خلیل‌آبادی در واکنش به اعلام گزینه‌های احتمالی از سوی برخی منتخبان گفت: این یک عمل زودرس است و همکاران بنده بهتر است تا موعد مقرر از اعلام اسامی مورد نظر خودشان خودداری کنند.

انتخاب شهردار به تعویق افتاد/ تغییر در روند تعیین کلیددار بهشت

به گزارش خبرگزاری موج، خلیل‌آبادی منتخب پنجمین دوره شورای پنجم تهران، ری و تجریش پیرامون تازه‌ترین جلسه شورای پنجم که مورخ 14 تیر در غیاب تنها یک نماینده از 21 نفر در محل دفتر آقای احمد مسجد جامعی واقع در ساختمان شورای شهر برگزار شد گفت: مهمترین بحث این جلسه، به تعویق افتادن زمان ارائه گزینه‌های اعضای شورا جهت شهرداری تهران به مدت 2 هفته و تغییر در بخشی از روند انتخاب شهردار بود.

خلیل‌آبادی در ادامه تکمیل کرد: دلیل تأخیر در روند اجرای مراحل انتخاب شهردار تهران به تعویق افتادن زمان شروع به کار شورای پنجم است.

وی هم چنان اعلام کرد: دلیل این تأخیر در شروع به کار نیز به مصوبه‌ای برمی گردد که در شورای نگهبان به آن اشکال وارد شد، زیرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمان شروع به کار شورای پنجم را 14 مرداد تصویب کردند که شورای نگهبان به دلیل تکمیل نشدن 4 سال تمام فعالیت شورای چهارم آن را خلاف قانون دانست و آن را مجدداً برای بررسی به مجلس فرستاد، رفع این موانع بنظر می‌رسد تا شهریور ماه زمان ببرد.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سؤال خبرنگار خود که آیا این تأخیر می‌تواند ناشی از مسائل مربوط به انتخاب کابینه دولت و بلاتکلیفی برخی افراد از این جهت که شاید وزارت خانه‌ای در دولت داشته باشند بوجود آمده باشد، گفت: این موضوع نیز می‌تواند یکی از دلایل باشد ولی برای ما ملاک تصمیم‌گیری جهت جابجایی زمان نبوده است، دلیل اصلی این تعلیق همان مصوبه مجلس است.

عضو کمیسسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پنجم تهران هم چنین اضافه کرد: روند تعیین شهردار تهران تغییراتی پیدا کرده است که در مجموع نواقص آن را برطرف کرده است.

وی افزود: در مرحله اول هر عضو شورا با پیشنهاد 3 نفر یک لیست از نفرات پیشنهاد شده را تشکیل می‌دهند و روند رای‌گیری اعضا آغاز می‌شود، در این مرحله هر عضو می‌تواند به 7 نفر رای بدهد که در نهایت از 7 نفری که بیشترین رای را کسب کرده باشند در جلساتی برای ارائه برنامه دعوت خواهد شد. در مرحله دوم بعد از اتمام اعلام برنامه‌ها مجدداً رای‌گیری صورت می‌گیرد که این بار تنها 2 نفر به مرحله سوم یا پایانی راه پیدا خواهند کرد. تا به اینجای کار قبل از شروع به کار شورای پنجم پیش خواهد رفت و تعیین شهردار تهران از بین 2 گزینه پایانی در آغاز کار شورای پنجم صورت خواهد گرفت.

خلیل‌آبادی در واکنش به اعلام گزینه‌های احتمالی از سوی برخی منتخبان و انتشار سوابق کاری برخی افراد و پشتیبانی از آنها گفت:این یک عمل زودرس است و همکاران بنده بهتر است تا موعد مقرر از اعلام اسامی مورد نظر خودشان خودداری کنند.

وی در پایان ذکر کرد: از مردم، احزاب، رسانه‌ها و گروه‌های سیاسی تقاضا داریم بیشتر ما را راهنمایی کنند به جای طرح مسائلی که جنبه تخریبی دارند، از حاشیه سازی برای افرادی که نام آنها مطرح می‌شود پرهیز کنند و اجازه دهند شورا در آرامش به یک نتیجه درست و مناسب برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه