English

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم:

۲۵هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از تحصیل 25 هزار دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه های کشور خبر داد.

۲۵هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور تحصیل می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالحسن ریاضی ظهر چهارشنبه پس از پایان آیین نکوداشت دانش آموختگی دانشجوهای غیرایرانی دانشگاه‌های کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه های کشور مشغول به تحصیل هستند که این افراد از 50 کشور سراسر جهان در ایران حضور یافته اند .

وی ادامه داد: از این مجموعه هشت هزار و 500 نفر دانشجوی بورسیه دولت جمهوری اسلامی هستند که بخش قابل توجهی از این دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند که از این تعداد نزدیک به چهار هزار و 150 نفر در دوره کارشناسی ارشد و هزار و 225 نفر در دوره دکترا تحصیل می کنند .

ریاضی افزود: وزارت علوم بر اساس سیاست‌های کلان دولت جمهوری اسلامی و توجه به دیپلماسی علمی تمرکز ویژه ای برای گسترش و ارتقای کمی و کیفی پذیرش دانشجویان در نظر گرفته به گونه ای که در طی چهار سال اخیر با وجود مشکلات بحث بودجه برای تامین زیرساخت ها و فراهم سازی زمینه های گسترش این بخش از آموزش عالی، اعتبارات آن به بیش از پنج برابر افزایش یافته است .

وی در خصوص پتانسیل های بالای دانشگاه های کشور در زمینه علمی گفت: دانشگاه های کشور ظرفیت ویژه علمی دارند و دانشگاه های ما در منطقه خاور میانه تقریبا در رتبه یک قرار دارند که باید از این پتانسیل استفاده ویژه ای کنیم .

تامین زیرساخت های لازم برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی

ریاضی با اشاره ای به تامین زیرساخت های لازم برای تحصیل این دانشجویان گفت: برای تامین زیرساخت های لازم برای تحصیل دانشجویان غیر ایرانی، کلاس های مربوط به آموزش زبان فارسی را در دانشگاه های پذیرش کننده افزایش داده ایم .

وی ادامه داد: مجموع این سیاست ها در نهایت منجر به آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف و از کشورهای مختلف خاورمیانه شده که این امر می تواند زمینه ساز معرفی توانمندی علمی جمهوری اسلامی در سایر کشورها از طریق فارغ التحصیلان غیرایرانی دانشگاه های کشور باشد .

معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، پذیرش دانشجوهای بین الملل در دانشگاه های کشور را معرفی توانمندی این دانشگاه های دانسته و گفت: البته ذکر این نکته لازم است که تمامی دانشگاه های دولتی ما دانشجو نمی پذیرد و تنها 25 دانشجو ظرفیت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی دارد .

بالارفتن رنکینگ دانشگاه های کشور با افزایش پذیرش دانشجوهای غیر ایرانی

وی ادامه داد: با پذیرش این دانشجوها، رتبه دانشگاه های ما در رنکینگ های بین المللی افزایش خاصی خواهد داشت .

ریاضی با اشاره ای به دریافت بورسیه این دانشجوها گفت: تنها تعداد محدودی این بورسیه تحصیلی را دریافت می کنند، البته باید اشاره ای به این امر داشته باشیم که تمامی کشورهایی که مسیر پذیرش دانشجوی خارجی را آغاز کردند سرمایه گذاری زیادی در این حوزه انجام داده اند و به علاوه ایجاد مزیت های رقابتی نیز یکی دیگر از مزایای پذیرش دانشجوی غیر ایرانی است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی