English

در گفتگو با موج عنوان شد

کمبود منابع مالی بهانه دولت برای اجرایی نکردن قانون کسر خدمت فرزندان ایثار گر

عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: دولت منابع کافی برای اجرا شدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثار گر را ندارد که نیازمند یک تا دو سال زمان است.

کمبود منابع مالی بهانه دولت برای اجرایی نکردن قانون کسر خدمت فرزندان ایثار گر

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در پاسخ به عدم اجرا نشدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگران اظهار داشت: مجلس بحث اجرا نشدن قانون کسر خدمت فرزندان ایثار گر را از دولت پیگیری کرد، که مدعی شدند منابع مالی کافی برای اجرایی کردن این  قانون را ندارد.

 به گفته رضایی، این قانون جامع بوده و ماده و تبصره‌هایش به روشنی بیان شده است و نمایندگان مجلس همیشه پیگیر آن بوده و هستند تا مشکلات اجرایی آن بر طرف شود.

عضو کمیسیون مجلس در پاسخ به این پرسش که چقدر طول می‌کشد تا این قانون اجرا شود، گفت: اجرای این قانون نیازمند یک تا دو سال  زمان است  تا دولت منابع مالی خود را برآورد کند و آمادگی خود را بر اجرای این قانون اعلام کند.

گفتنی است  با تصویب مجلس در صورت اذن فرماندهی کل قوا فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هر ماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت، فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه را مشمول می‌شوند.

حتی درباره این مصوبه تبصره‌هایی نیز صادر شده است که بهره مندی فرزندان جانبازان براساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌شود و درباره آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه