English

سرپرست مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی:

برای برخورد کیفری با معوقات بانکی، مستند قانونی خیلی قوی نداریم

سرپرست مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی ، اظهار کرد: رسیدگی به جرائم اقتصادی و مبارزه قاطع با آن در یکی از اولویت‌های قوه قضائیه است و در فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری نیز بر این نکته تاکید شده است که باید مبارزه قاطع و بدون اغماض با جرائم اقتصادی از اولویت‌های اساسی و جدی این قوه باشد.

برای برخورد کیفری با معوقات بانکی، مستند قانونی خیلی قوی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، عباس ذاقلی با بیان اینکه راهبرد قوه قضاییه مبارزه قاطع، بدون ملاحظه و همچنین همراه با تدبیر و ظرافت جهت مبارزه با جرائم اقتصادی است، گفت: متاسفانه همیشه مجرمان یک گام از قانونگذاران جلوتر هستند و این در مورد همه جرائم از جمله جرائم اقتصادی صدق می‌کند.

وی گفت: با توجه به سرعت تحولات در جامعه، بعضا روز به روز شاهد اقدامات مجرمانه‌ای هستیم که ممکن است قانونگذار تدبیری برای آن در نظر نگرفته باشد.

سرپرست مجتمع قضایی ویژه جرائم اقتصادی، درمصاحبه با رادیو گفت وگو ادامه داد: در مباحث اقتصادی نیز به خاطر گستردگی بستر جرم و پیچیدگی آن بعضا با خلاء‌های قانونی روبرو هستیم. مثلا در بحث معوقات بانکی برای برخورد کیفری با این قضیه مستند قانونی خیلی قوی نداریم. برای رفع خلاءهای قانونی، قوه قضاییه می تواند لوایحی را پیشنهاد بدهد و در سال‌های گذشته این اتفاق افتاده و همچنان این تلاش‌ها برای رفع این خلاءها ادامه دارد.

این مقام قضایی با بیان اینکه قوه قضاییه از پیشنهاد تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی استقبال کرده و در راستای تحقق این موضوع حمایت های لازم را انجام داده است، در بخشی دیگر از صحبت های خود تاکید کرد: ما هنوز برای برخورد با جرائم اقتصادی یک سیاست جنایی افتراقی به آن معنا نداریم و همچنان جرائم اقتصادی را با سازوکارهای عمومی که سایر جرائم را رسیدگی می کنیم، مورد رسیدگی قرار می‌دهیم.

ذاقلی با بیان اینکه هنوز در این ارتباط یک مرجع اختصاصی و قانون اختصاصی ماهوی نداریم، خاطرنشان کرد: برای رفع این خلاءها اقداماتی صورت گرفته و تشکیل سازمان مبارزه با جرائم اقتصادی در این راستا بوده است، ولی باید در نظر گرفت که در این ارتباط بحث‌های ماهوی دیگری نیز مطرح است، هنوز در ارتباط با تعریف جرائم اقتصادی و اینکه چه جرائمی زیر چتر مفهوم جرائم اقتصادی قرار می گیرند بین حقوقدانان اختلاف نظر جدی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی