English

نوبخت عنوان کرد

عدم مهارت بسیاری از فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فاقد هر گونه مهارت برای ورود به بازار کار هستند، برای رفع این معضل توجه به «نظام ملی مهارت» الزامی است.

عدم مهارت بسیاری از فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد باقر نوبخت گفت: متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان  دانشگاه‌ها فاقد هر گونه مهارت برای ورود به بازار کار هستند. برای رفع این معضل توجه به «نظام ملی مهارت» الزامی است، در این زمینه دو رویکرد متصور است؛   مدرک گرایی و مهارت گرایی.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در حال حاضر نقیصه عدم تطابق رشته‌های دانشگاهی با نیازهای بازار کار را به وضوح مشاهده می کنیم و در این زمینه باید موضوع بسیار مهم «آمایش آموزش عالی» جدی تر گرفته شود.

وی افزود: باید رویکرد «مدرک گرایی» که به صورت مزمن در فرهنگ اجتماعی ما ریشه دارد، را برطرف کنیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: دولت علاوه بر سرمایه گذاری در جهت افزایش فرصت‌های شغلی، در حال افزایش زمینه مهارت آموزی برای جوانان از طریق طرح کاروزی (کاج) است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دولت در این راستا در شورای عالی اشتغال طرح کارورزی را تصویب کرده و بر این اساس نیروهای جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها می توانند در واحدهای تولیدی به صورت کارورزی مشغول شوند و حقوق نیز دریافت کنند.

سخنگوی دولت در پایان نیز گفت: با اجرای این مصوبه فارغ التحصیلان علاوه بر مهارت آموزی، می‌توانند حقوق دریافت کنند و اگر این افراد مشغول بکار شوند دولت تمامی سهم بیمه کارفرما را می پردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه