English

معاون اول قوه قضائیه:

قوه قضائیه در برابر همه نفوذی ها ایستاده است

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به همکاری قوه قضائیه با سایر دستگاه ها،گفت: قوه قضائیه در مقابل همه فتنه گران و اشرار و مجرمین و نفودی ها، به رغم همه فشارها ایستادگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج، غلامحسین محسنی اژه ای در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به همکاری قو قضائیه با دولت، اظهارداشت: قوه قضائیه در سالی که سال اقتصاد مقاومتی،تولید و اشغتال است وظیفه خود می داند با تمام توان با سایر قوا در همین چارچوب مذکور همکاری کند و با همه اعضای دولت همکاری کند تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند تا دولت از این رکود خارج شود.

وی افزود: نهایت تلاش را می کنیم تا در سرمایه کذاری امنیت کامل ایجاد شود و به دولت کمک می کنیم تا مقابل فساد بایستد و در مبارزه با قاچاق بیش از پیش موفق باشد.

محسنی اژه ای با اشاره به قوه قضائیه و امنیت کشور،اظهارداشت: بسیاری از کشورها در ناامنی به سر می برد و هزارها انسان در طول شبانه روز مجروح،آواره و کشته می شوند،عده ای هم به اسیری برده می شوند،ایران اسلامی از امنیت ابلایی برخودار است. از حمله نهادهایی که در این امنیت نقش قابل توجهی داشته،قوه قضائیه است.

سخنگوی دستگاه قضا به عملکرد دستگاه قضا در سالهای ابتدایی انقلاب اشاره و تصریح کرد: دادگاه های انقلاب در اوایل،با هر حرکتی که قصد برهم زدن امنیت را داشت، برخورد می کرد. دستگاه قضایی در سال 58 و 59 عده ای که به دنبال کودتا بودندر ا شناسایی و به کیفر خود رساند.

محسنی اژه ای با یادآوری برخورد دستگاه قضایی با منافقین، افزود: اگر چه نظام قانونی مشخصی در اوایل انقلاب نبود، اما دستگاه قضا به این مسائل ورود کرد و حتی عده ای را برگرداند و برخی را هم مجازات کرد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: از اوایل انقلاب تا به امروز،قوه قضائیه با همکاری سایر دستگاه ها ایستادگی کرده و در مقابل همه فتنه گران و اشرار و مجرمین و نفودی ها علیرغم همه فشارها ایستاده است.

وی اظهارداشت: دادگاه های انقلاب تمامی کسانی که اموال بیت المال را غصب کرده بودند، برخورد کرد و این اموال را شناسایی و به بیت المال بازگرداند.افراد معدودی که انفال و اموال عمومی و خصوصی را غارت کرده بودند، از طریق دادگاه انقلاب اموال آنها به دولت قرار گرفت و برخی هم به صاحبانشان بازگشت.بخش زیادی از آن اموال در اختیار نهادهایی قرار گرفت که آنها برای محرومان هزینه کنند.

محسنی اژه ای تصریح کرد: این اموال به نفع بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، پانزده خرداد و سایر نهادهای تحت نظر قرار گرفت تا به نفع نیازمندان برسد. ازآن تاریخ تا به امروز قوه قضائیه تلاش می کند با کسانی که علیه منافع مردم، دست تجاوز دراز می کنند، دست آنها را کوتاه کند و اگر کسی به ضرر مردم اموالی برده است، به مردم بازگردانده شود. برخی از دستگاه های مسئول نتوانستند وظایف خودشان را در برابر موضوع انفال به درستی عمل کنندو به ناچار قوه قضائیه ورود کرد و هزاران هکتار از منابع طبیعی از جنگل ها را بازگرداند.

ادامه دارد...

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی