English

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی در ۶ استان کشور/ بارش باران پراکنده در شهرهای شمالی

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وقوع وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی برای برخی نقاط استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان خبرداد.

باد، گرد و خاک و کاهش دید افقی در 6 استان کشور/ بارش باران پراکنده در شهرهای شمالی

به گزارش خبرگزاری موج، امین حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: گذر موج بارشی از کشورمان و نفوذ جریانات خنک شمالی که در ساعات گذشته انجام گرفته امروز نیز بر برخی نقاط کشورمان اثر می‌گذارد.

وی ادامه داد: امروز و امشب برای برخی نقاط استانهای واقع در سواحل دریای خزر و در ساعات عصرگاهی و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناس تصریح کرد: این گذر موج بارشی و بارشهای خفیف و پراکنده رفته رفته جای خود را به افزایش دما خواهد داد و از فردا روند افزایشی دما در غالب نقاط کشورمان به‌وقوع می‌پیوندد.

به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در اکثر نقاط کشور جوی نسبتاً پایدار حاکم خواهد بود و افزایش دما اکثر استانهای غربی، مرکزی، جنوبی و شمالی کشور را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید در سه روز آینده برای برخی نقاط شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود، توضیح داد: طی 72 ساعت آینده برای استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد و سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که این پدیده در برخی مناطق سبب ایجاد گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرم‌ترین لحظات به 35 درجه بالای صفر رسید که روند افزایشی دما در پایتخت نیز همانند سایر نقاط کشور ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه