English

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خبر داد

نیاز کشور به ۱۰۵ هزار تخت بیمارستانی/ ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده هستند

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه از بین 135 هزار تخت بیمارستانی کشور 50درصد تخت‌ها فرسوده هستند، گفت: 105 هزار تخت بیمارستانی در کشور نیاز داریم.

نیاز کشور به 105 هزار تخت بیمارستانی/ 50 درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری موج، شهلا میرگلو بیات در همایش شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت با تقدیر از اقدامات خیرین در حوزه سلامت، اظهار داشت: موضوع سلامت یکی از موضوعات مهم هر کشوری است که در برخی اوقات مشکلات در این حوزه حتی به تغییر دولت‌ها می‌انجامد.

وی افزود: در کشور ما در حوزه سلامت مشکلات زیادی وجود دارد، در حال حاضر برای هر هزار نفر یک و هفت دهم تخت وجود دارد که اگر بخواهد این شرایط به شرایط معمولی برسد باید برای هر هزار نفر 3 تخت تخصیص یابد.

نماینده سابق مردم ساوه و عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم ، بیان کرد: در حال حاضر در کشور 135 هزار تخت بیمارستانی داریم که 50 درصد از این تخت‌ها فرسوده بوده و با این شرایط نیازمند 105 هزار تخت در کشور هستیم.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه راه اندازی و تجهیز مراکز درمانی با بودجه دولتی برای 105 هزار تخت ممکن نیست چون این بودجه کفاف این هزینه‌ها را نمی‌دهد، عنوان کرد: سازمان‌های مردم نهادی مانند مجمع خیرین سلامت در این حوزه می‌توانند نقش آفرینی کنند.

وی افزود: حدود 5 هزار میلیارد تومان از ابتدای تاسیس مجمع خیرین سلامت تاکنون در حوزه سلامت حوزه بهداشت جمع آوری و هزینه شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس نهم با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت کشور زنان هستند، گفت: شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت در راستای بهره گیری از ظرفیت بانوان در چند شهر بزرگ راه اندازی شده و تاکنون اقدامات خوبی با استفاده از ظرفیت‌ها و توان بانوان انجام شده است.

میرگلوبیات با بیان اینکه بانوان مشوقان خوبی برای همسران خود در کار خیر در حوزه سلامت هستند، تاکید کرد: شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت کشور تاکنون در مرکز 24 عضو دارد و تلاش ما استفاده از این ظرفیت بانوان برای توسعه بهداشت و درمان و توجه به مناطق کم برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی