English

خضری:

کودکان بی‌سرپرست قربانی سخت‌گیری بهزیستی در روند فرزندخواندگی/ بهزیستی از واگذاری موقت کودکان پرهیز کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شرایط سخت‌گیرانه واگذاری کودکان به متقاضیان فرزندخواندگی، گفت: با تنقیح قوانین این شرایط باید تسهیل یابد.

کودکان بی‌سرپرست قربانی سخت‌گیری بهزیستی در روند فرزندخواندگی/ بهزیستی از واگذاری موقت کودکان پرهیز کند

به گزارش خبرگزاری موج، رسول خضری به محدودیت‌های شرایط فرزندخواندگی اشاره کرد و گفت: با وجود تعداد بالای متقاضی فرزندخواندگی بسیاری از کودکان و نوزادان بدون سرپرست در مراکز نگهداری و حمایتی بلا تکلیف هستند، از سویی حساسیت و نگرانی بهزیستی در مورد آینده این کودکان و نوزادان به جا و مناسب است اما این حساسیت نباید به محدودیت تبدیل شود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند بروکراسی واگذاری کودکان به متقاضیان فرزندخواندگی، تصریح کرد: روند بروکراسی اداری سخت‌گیرانه به کودکان و نوزادان لطمه خواهد زد، در حقیقت هر چه این کودکان زودتر واگذار و در دامن پدر و مادر قرار گیرند از لحاظ روحی، روانی و رفتاری کمتر دچار مشکل خواهد شد.

وی با یادآوری برگزاری جلسه‌ آتی کمیسیون اجتماعی با رئیس سازمان بهزیستی در توضیح اظهارات مسئولان سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه تنها 20 درصد کودکان شرایط واگذاری به متقاضیان فرزندخواندگی را دارند، گفت: پروسه بروکراسی و طولانی مدت واگذاری کودکان به متقاضیان فرزندخواندگی در کشور ما سبب شده این اقدامات به کُندی طی شود، در این راستا ضمن تنقیح قوانین دست و پا گیر باید شرایط واگذاری را تسهیل کرد.

خضری با اشاره به اینکه در قانون فرزندخواندگی واگذاری به شکل «امین موقت» پیش‌بینی شده است، گفت: هرچند این موضوع در قانون آمده است اما سازمان بهزیستی تا جایی ممکن باید از واگذاری کودکان به شکل موقت خودداری کند زیرا نه تنها کارساز نیست بلکه هر دو طرف یعنی متقاضیان فرزندخواندگی و کودکان آسیب می‌بینند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متقاضیان فرزندخواندگی و کودکان به لحاظ وابستگی روحی با واگذاری به شکل موقت لطمه می‌بینند، از این رو در جلسه دیدار با رئیس سازمان بهزیستی این موضوعات را مطرح و بررسی خواهیم کرد.

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر 1600 نفر متقاضی فرزندخواندگی و 900 شیرخوار در کشور است، گفت: متأسفانه اغلب متقاضیان خواهان سرپرستی نوزاد و کودکان دختر هستند اما کودکانی که در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می‌شوند عمدتاً بدسرپرست هستند و زمینه واگذاری آن‌ها برای سرپرستی وجود ندارد لذا این فرزندان به صورت امین موقت به خانواده‌ها سپرده می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه