English

ماجرای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ادعای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس، توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ
به گزارش خبرگزاری موج مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در واکنش به ادعای آزاد شدن استفاده از خمیر مرغ در تولید سوسیس و کالباس، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر بهروز جنت گفت: جداسازی گوشت مرغ به روش مکانیکی روشی معمول در دنیا است و برای جلوگیری از 10 تا 15 درصد گوشت باقی مانده در لابه لای استخوان ها بکار می رود.

وی افزود: ما قبلا به دلیل سوءاستفاده هایی که برخی تولید کنندگان به ویژه زیرپله ای ها انجام می دادند، با آن مخالف بودیم و اعلام هم کرده بودیم که تا یقین به سلامت آن حاصل نکنید، ممنوعیت بر جای خواهد ماند.

جنت گفت: در حال حاضر با اصلاحیه ای که در نظر گرفته ایم و مقرر کرده ایم که جداسازی گوشت باید در واحد تولیدی سوسیس و کالباس انجام شود، دیگر خمیرمرغ خارج از واحدها که زیر نظر ما و مسئولین فنی ما و نظارت های دوره ای و سر زده ما هستند، نمی‌تواند در جای دیگری تولید شود و به واحد تولیدی سوسیس و کالباس حمل شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: به طور کلی اصلاحیه این ضوابط با شرایط ویژه تایید شده است به این معنا که پاره ای از ممنوعیت‌ها برای استفاده از خمیر مرغ همچنان برقرار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه