English

در گفتگو با موج عنوان شد

انتخاب رشته بیش از ۹۳ هزار نفر در کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش از انتخاب رشته بیش از 93 هزار نفر در کارشناسی ارشد خبر داد.

 انتخاب رشته بیش از 93 هزار نفر در  کارشناسی ارشد

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج درباره آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته اظهار داشت:  تاکنون ۹۳ هزار و ۶۱ داوطلب مجاز فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند که از این تعداد ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۹۵ نفر معادل ۹۷ درصد کارنامه خود را دریافت کردند. همچنین  از این تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر انتخاب رشته کردند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، میان ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند ۳۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر زن و ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ نفر مرد هستند. همچنین از تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۰ هزار و ۵۲۲ نفر نیز در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده اند که ۲۳ هزار و ۶۸۵ نفر زن و ۲۶ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شدند و علاقمند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی دانشگاه آزاد به اطلاع آنها خواهد رسید در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کرده و به ترتیب اولویت علاقه آنها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه