English

نایب رئیس کمیسیون بهداشت:

پرداختی‌ها در طرح تحول سلامت باید کنترل شود

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه ها موجب کنترل هزینه های طرح تحول سلامت می شود.

پرداختی‌ها در طرح تحول سلامت باید کنترل شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حسین قربانی درباره برنامه جدید بیمه سلامت و تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها اظهار داشت: در طرح تحول سلامت شاهد رضایتمندی مردم از اجرای آن بودیم اما آنچه همچنان باعث نگرانی است بحث منابع مالی طرح تحول است.

وی ادامه داد: اگرچه مجلس در تامین منابع مالی طرح تحول سلامت کمک زیادی به وزارت بهداشت کرد اما به دلیل هزینه‌های بالای این طرح، ادامه این روند مشکل آفرین خواهد بود.

قربانی درباره اقدام وزارت بهداشت جهت کنترل هزینه‌های طرح تحول سلامت، تصریح کرد: دولت برای بهبود اوضاع، ناچار به کاهش هزینه‌های اضافی در حوزه سلامت شده است که بدون شک تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: اجرای آزمون وُسع برای مشارکت بیمه‌شدگان سلامت در خرید خدمت نیز اقدام دیگری در کاهش هزینه های سلامت است تا دهک های پایین بتوانند از خدمات بهداشتی و درمانی نیز بهره مند شوند.

قربانی تاکید کرد: با انجام دادن آزمون وُسع بیمه‌شدگان جدید بیمه سلامت در صورت تمکن مالی در خرید خدمت خود مشارکت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: تعیین سقف پرداخت برای دفترچه‌های بیمه و بیمارستان‌ها با هدف کاهش هزینه های درمان باعث ارائه خدمت بهتر به بیماران می شود و می تواند به تامین منابع مالی وزارت بهداشت کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه