English

مدیرکل آموزش و پرورش تهران:

بیش از ۴ هزار معلم تا پایان سال مالی ۹۶ در تهران بازنشسته می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: باید تناسب بین ورودی و خروجی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

بیش از 4 هزار معلم تا پایان سال مالی 96 در تهران بازنشسته می شوند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا کمرئی در رابطه با وضعیت نقل و انتقال معلمان عنوان کرد: این مسئله امسال به استان‌ها واگذار شده و با توجه به حجم نیاز و مازاد و نیروهای مازاد این امر اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه استان مبداء و مقصد تمایل به این نقل و انتقال داشته باشند کار تحقق پیدا کرده و پس از مراحل اداری نقل و انتقال صورت می‌گیرد که امسال از اول خرداد ماه این مسئله شروع به کار کرده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه در تهران با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم، گفت: امسال بیش از 4000 نفر تا پایان سال مالی 96 بازنشست میَ‌شوند که ورودی آموزش و پرورش کمتر از خروجی آن است.

وی تصریح کرد: از گذشته این باور وجود داشته که نیروهای مازاد در شهر تهران وجود دارد حال آنکه به دلیل تغییر نظام آموزشی و شرایط موجود چنین مسئله‌ای وجود ندارد و چنانچه محدودیت‌های نیروی انسانی برطرف نشود تا 2 سال آینده تأمین نیاز می‌کنیم.

کمرئی با اشاره به اینکه معلمان در فرآیند نقل و انتقال در مناطق 14 تا 19 بیشترین جذب را دارند، اظهار کرد: اغلب افرادی که در این فرآیند شرکت می‌کنند خانمها هستند و همین مسئله باعث شده توازن جنسیتی در نیروی انسانی وجود نداشته باشد و آمارها حاکی از وجود 71 درصد خانم‌ها در حرفه معلمی است.

وی تاکید کرد: در جنسیت برادران نیاز به جذب معلم داریم و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد .

بر اساس گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرتهران، مدیر کل آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه نحوه جذب معلمان از طریق دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدگان ماده 28 و جبران از طریق حق‌التدریس است، یادآور شد: باید تناسب بین ورودی و خروجی آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه