English

عضو شورای عالی نظام پرستاری:

تربیت پرستار بیمارستانی به سلامت مردم آسیب می‌زند

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، گفت: اجرای طرح تربیت پرستار بیمارستانی با هدف رفع کمبود نیروی پرستاری در کشور، پاک کردن صورت مسئله است.

تربیت پرستار بیمارستانی به سلامت مردم آسیب می‌زند

به گزارش خبرگزاری موج، دعیر بوعذار اظهار داشت: پرستاری یک رشته آکادمیک با سابقه یک قرن است. این رشته در تمامی دنیا جزء رشته های مهم در حوزه درمان و پیشگیری محسوب می شود.

وی افزود: پس از گذشت یک قرن از آموزش آکادمیک پرستاری به جای ارتقاء و رفع نواقص خدمتی و ایجاد انگیزه برای فارغ التحصیلان این رشته و ارائه خدمات بهتر و دقیق برای  مددجویان سعی دارند با برگشت به عقب و آموزش بیمارستانی رشته پرستاری، سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور یادآور شد: در حال حاضر شرایط جذب نیروهای فارغ التحصیل شده از ۱۸۰ دانشکده در سطح کشور وجود ندارد و وزارت بهداشت به جای حل معضل جذب در پی پاک کردن صورت مسئله است و به بهانه کمبود نیرو در پی آموزش غیر آکادمیک پرستاری است در حالی که بیمارستان های کشور توان پوشش کارآموزی های دانشجویان را ندارد.

وی تصریح کرد: جهت تربیت پرستار در بیمارستان وزارت بهداشت اعلام  کنید که کدام بیمارستان امکانات اولیه از جمله کلاس، آزمایشگاه یا حتی رختکن آبرومند را مهیا کرده است که در حال حاضر با افزایش این امکانات در پی جذب دانشجو توسط بیمارستان‌ها شده است.

بوعذار افزود: به دلیل عدم جذب بعد از تحصیل یا جذب شرکتی پرستاران و فشار کاری فروان، بسیاری از آنها بعد از تحصیل به فکر مهاجرت ، فعالیت در حرفه های دیگر و غیر مرتبط با پرستاری هستند.

وی تصریح کرد: در کشور پرستارانی هستند که هیچگونه امنیت شغلی ندارند نظیر پرستاران شرکتی یا کسانی که با ردیف کارگری در بیمارستان‌های خصوصی و کلینیک‌ها مشغول کار هستند و از کمترین مزایا بی بهره هستند.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به کمبود پرستار در بیمارستان‌ها، گفت: در کشور پرستار جویای کار بسیار زیاد است و می‌توان از طریق برگزاری آزمون استخدامی به صورت قراردادی یا پیمانی به راحتی این افراد را شناسایی کرد، بنابراین بهتر است هزینه‌ها را صرف داشته‌های خود کنیم نه برنامه‌هایی نظیر پرستار بیمارستانی که معلوم نیست چه آینده‌ای با آن برای سلامت مردم رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی