English

امضای تفاهم نامه نقشه درمان ایران ۱۴۰۴ میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه

تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 در راستای سطح بندی خدمات بستری به امضای دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر سعید نمکی معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه رسید.

امضای تفاهم نامه نقشه درمان ایران 1404 میان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این تفاهم نامه در راستای افزایش و بهبود کیفیت و ایمنی خدمات و مراقبت های جامع و یکپارچه سلامت با محوریت عدالت و تاکید بر پاسخگویی، اطلاع رسانی شفاف، اثربخشی، کارایی و بهره وری در قالب شبکه بهداشتی و درمانی منطبق بر نظام سطح بندی، به امضا رسیده است.
بر اساس این تفام نامه، در شهرستان های مرکز استان، دولت متعهد است به ازای هر هزار نفر جمعیت، یک و نیم تخت بستری با تعرفه دولتی فراهم کند و در سایر شهرستان های بالای 50 هزار نفر در کشور، یک تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت همراه با جایگزینی تخت های فرسوده فراهم شود.
همچنین براساس این تفاهم نامه مقرر شد فاصله سقف تعهد دولت با تعداد تخت برآورده شده برای هر شهرستان با منابع بخش خصوصی، نیمه دولتی، عمومی یا خیریه ایجاد شود.
در بخش دیگری از تفاهم نامه نقشه درمان ایران، در راستای افزایش عدالت جغرافیای مقرر شد که تفاوت بین استان ها و‌ تفاوت درون استان ها با ‌توزیع تخت های جدید به میزان حداقل 25 درصد کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه