English

کانال‌های تلگرامی مکانی برای سوءاستفاده کلاهبرداران

رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: تبلیغات درفضای مجازی رشدی چشمگیر داشته و ایجاد کانال‌های تبلیغاتی جعلی به نام بانک‌ها با هدف کلاهبرداری رو به افزایش است.

کانال‌های تلگرامی مکانی برای سوءاستفاده کلاهبرداران

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ حبیب‌الله رجبلی گفت: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال تبلیغاتی از جانب برخی از بانک‌ها کرده و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت سودهای بیشتر، افتتاح حساب و برخی موضوعات دیگر، به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده‌اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به سایت جعلی راهنمایی می‌کنند.

وی افزود: احتمال اینکه در برخی از این کانال‌ها، تبلیغاتی با عنوان دریافت نرم‌افزار موبایل بانک دیده شود متصور است که معمولاً این تبلیغات آلوده به بدافزار بوده و کاربران وقتی اقدام به دریافت نرم‌افزار می‌کنند، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آنها ارسال خواهد شد.

رجبلی ادامه داد: در واقع بدافزارها به عنوان فایل ضمیمه و تحت عنوان نرم‌افزار موبایل بانک به سیستم کاربر نفوذ کرده و چون این بدافزار بسیار شبیه به نرم‌افزار موبایل بانک است جای هیچ گونه شک و تردیدی برای کاربر باقی نمی‌ماند.

رئیس پلیس فتا در توصیه به کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: شهروندان عزیز برای مشاهده صفحات بانکی و دریافت نرم‌افزارهای مورد نیاز همچون موبایل بانک و… و یا عضویت در کانال اصلی مربوط به بانک، به آدرس رسمی بانک مورد نظر مراجعه و از کلیک کردن به لینک‌های مشکوکی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده جدا خودداری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی