English

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبر داد

شرکت بیش از ۷ هزار دانشجوی علوم پزشکی در اردوهای راهیان نور

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت از بازدید بیش از ۷ هزار و ۴۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کشور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در قالب «اردوهای راهیان نور» خبر داد.

شرکت بیش از ۷ هزار دانشجوی علوم پزشکی در اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری موج، امیر للـه‌گانی درباره اردوهای راهیان نور دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در اسفندماه سال گذشته و فروردین سال جاری جمعاً تعداد ۶۲ دانشگاه و دانشکده تابعه وزارت بهداشت در اردوهای راهیان نور حضور و مشارکت فعال داشته‌اند.  

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و از میان دانشکده‌های علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیشترین میزان دانشجو را به اردوهای راهیان‌نور اعزام کردند.

وی آشنایی بیشتر دانشجویان با رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان آن‌ها را از جمله مهمترین اهداف برگزاری اردوهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: در اسفندماه ۹۵ و فروردین ماه ۹۶ تعداد ۲ هزار و ۴۶۶ دانشجوی پسر و ۵ هزار و ۲۸ دانشجوی دختر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

للـه‌گانی اظهار داشت: این تعداد مشارکت دانشجویان نشان از علاقه وافر نسل جوان به آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای راهیان نور باید سالانه ۱۰ درصد افزایش یابد و این مهم تنها با اطلاع‌رسانی مناسب در دانشگاه‌ها، واگذاری مسؤولیت اردوهایی راهیان نور به دانشجویان و کمک و مساعدت بیشتر دانشگاه‌ها به خصوص معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی هر دانشگاه میسر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در اردوهای راهیان نور را مطلوب توصیف کرد و گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی از لحاظ تعداد دانشجویان اعزامی به اردوهای راهیان نور بسیار خوب عمل کرده‌اند.

وی افزود: از میان دانشگاه‌ها بیشترین مشارکت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و سپس دانشگاه‌های علوم پزشکی آبادان، شهید بهشتی، تبریز، اصفهان و شیراز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. همچنین از میان دانشکده‌های علوم پزشکی بیشترین میزان مشارکت به ترتیب مربوط به دانشکده‌های علوم پزشکی ایرانشهر، خمین و مراغه است.   

لله گانی با تشکر از ستاد مرکزی راهیان نور دانشجویی، ابراز امیدواری کرد: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری اردوهای راهیان نور به گونه‌ای باشد که برگزاری آن معطوف به چند ماه در سال نبوده و به صورت مستمر در سال برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی