English

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اعلام کرد

حضور سالانه «۵۰۰ طلبه سرباز وظیفه» در دستگاه تعلیم و تربیت/ تشکیل کمیته پیگیری مطالبات رهبری در آموزش و پرورش

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از تشکیل کمیته پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در طرح «طلبه وظیفه»، با حضور سالانه 500 نفر از طلاب مشمول خدمت سربازی در آموزش و پرورش موافقت شد.

حضور سالانه «500 طلبه سرباز وظیفه» در دستگاه تعلیم و تربیت/ تشکیل کمیته پیگیری مطالبات رهبری در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج، اولین نشست ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در سال جاری، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  و مرضیه گُرد معاون وزیر و رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و خانواده آموزش و پرورش در محل دبیرخانه این ستاد برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته برای اولین بار برنامه‌های ستاد، در قالب برنامه سالانه وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شد. 

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش افزود: تدوین و ارائه برنامه‌های پیشنهادی سال جاری را از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه ستاد برشمرد و گفت: امیدواریم با تصویب این برنامه‌ها از سوی دو نهاد، جدی‌تر از گذشته شاهد اجرای فعالیت‌های مشترک باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: طرح «طلبه وظیفه» از دیگر ابتکارات ستاد همکاری بود که با عنایت رهبر معظم انقلاب، با حضور سالانه 500 نفر از طلاب مشمول خدمت سربازی در آموزش و پرورش موافقت شد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش، یکی از مبارک‌ترین اتفاقات در عرصه آموزش و پرورش را تشکیل کمیته پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش، با پیشنهاد دبیرخانه ستاد همکاری دانست و گفت: اولین گزارش تدوین شده از سوی این کمیته به مقام معظم رهبری ارائه شده است.

وی مدیریت کلان برگزاری دوره طلاب شاغل در آموزش و پرورش را یکی از سیاست‌های اساسی تکیه بر منابع پایدار برشمرد و گفت: یکی از منابع پایدار در آموزش و پرورش، روحانیون شاغل در این نهاد هستند که در سال گذشته، در 13 استان شاهد برگزاری 1050 نفر روز با 12600 نفر ساعت در دوره‌های توانمندسازی بوده‌ایم.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش به اشاعه گفتمان همکاری‌ها اشاره کرد و اضافه کرد: پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد در فضای مجازی، با آمار بیش از یک میلیون و صد هزار بازدید طی سال های 1393 تاکنون، انتشار چاپی و الکترونیکی فصلنامه حلقه وصل و دیدارهای متعدد مدیران دبیرخانه با بزرگان و شخصیت‌های تأثیرگذار کشوری و استانی از اقدامات دبیرخانه ستاد در این راستا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، لحاظ شاخص‌های مورد نظر در فرم‌های ارزیابی استانی در پروژه مهر، توافق با اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش، اختصاص صفحه به دبیرخانه ستاد در سامانه همگام وزارت آموزش و پرورش، برگزاری دو نشست دبیران قطب‌های پنج گانه کشوری، نشست رابطین کمیته‌های استانی همکاری‌ها، نشست مشترک دبیران کمیته‌های ستادی و استانی همکاری با حضور مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، پیگیری تخصیص و ابلاغ اعتبار به کمیته‌های همکاری استانی، انجام 72 نفر روز سفر به استان‌ها و بازدید از 10 استان و 131 شهرستان، پیگیری توسعه بهره‌مندی طلاب از امکانات رفاهی آموزش و پرورش، پیگیری تصویب و ابلاغ ماده واحده تشکیل دفتر همکاری، پیگیری ماده واحده طرح امین در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشارکت در کمیته مدارس علوم و معارف اسلامی شورای عالی آموزش و پرورش، جلب مشارکت حوزه‌های علمیه در سه کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش، پیگیری عضویت نمایندگان حوزوی در گروه‌های درسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و ارائه گزارش‌های دوره‌ای از فعالیت‌های انجام شده به ریاست عالی ستاد را از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته برشمرد.

وی یکی از مطالبات مهم نشست عمومی اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه و علمای بلاد را همکاری حوزه‌های علمیّه و آموزش و پرورش برشمرد و گفت: از آنجا که اکثر اعضای این اجلاسیه از ائمه جمعه و مدیران حوزه‌ها هستند، تبیین این موضوع نشان از آن است که مقوله همکاری‌ها جای خود را در استان‌ها باز کرده است.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید فراوانی بر توجه بیشتر مباحث تربیتی در مدارس آموزش و پرورش دارند، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دیدارها با معلمین بر اهمیّت تعلیم و تربیت تأکید دارند و خواستار اجرای سند تحول در آموزش و پرورش هستند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید فصل الخطاب همه در آموزش و پرورش باشد، افزود: در رابطه با اتفاقات اخیری که در خصوص سند 2030 یونسکو در آموزش و پرورش رخ داد، باید با توجه کامل به منویات مقام معظم رهبری، مراقب هشدار جدی ایشان نسبت به جریان سلب اعتماد مردم از نظام تعلیم و تربیت کشور بود.

وی مهم‌ترین سرمایه هر نظام تعلیم و تربیت در دنیا را اعتماد جامعه به آن دانست و مراقبت از این سرمایه را با حراست از ارزش‌های جامعه ممکن دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی