English

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی رؤسای ادارات شاهد و ایثارگران:

مسوولیت معلمان در حوزه شاهد سنگین و حساس است

وزیر آموزش و پرورش مسئولیت معلمان در حوزه شاهد را بسیار سنگین و حساس توصیف کرد و گفت: باید تلاش شود دانش‌آموزان در مدارس شاهد، افرادی وفادار به نظام، انقلاب و رهبری و دارای روحیه شهادت و ایثارگری، تربیت شوند.

مسوولیت معلمان در حوزه شاهد سنگین و حساس است

به گزارش خبرگزاری موج، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از گردهمایی سه روزه رؤسای ادارات شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در مقایسه مردم ایران با دیگر کشورها به خود می‌بالیم، زیرا مردمی فهیم، آگاه و دارای شعوری مثال زدنی داریم، بنابراین باید قدرشناس این مردم باشیم و برای شکرگزاری به آنها بیش از پیش خدمت کنیم.

وی، استقامت و از خودگذشتگی‌های امروز جامعه را ناشی از الگوپذیری مردم از شهدا دانست و تصریح کرد: آرامش امروز ما در جامعه و انجام انتخاباتی با این آرامش، علی‌رغم ناامنی‌های مرزهای اطراف، مدیون ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا، آزادگان و جانبازان است که برای بقای نظام اسلامی و پایداری انقلاب و دفاع از اعتقاداتشان، از جان خود گذشتند.

احمدی دانش آشتیانی مسئولیت معلمان در حوزه شاهد را بسیار سنگین و حساس توصیف کرد و افزود: باید تلاش شود در مدارس شاهد، دانش‌آموزان، ‌افرادی وفادار به نظام، انقلاب و رهبری و دارای روحیه شهادت و ایثارگری تربیت شوند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: معلمی شغل ارزشمندی است، اما ارزشمندتر از آن خدمت به فرزندان شاهد است زیرا این کار دارای اجر دنیوی واخروی است، قطعاً شهدا زنده‌اند و خدمات معلمان به فرزندانشان را نظاره‌گر بوده و دعاگوی آنان خواهند بود.

احمدی دانش آشتیانی گفت: اگر بخواهیم یک نسل انقلابی داشته باشیم، باید بستری را در مدارس فراهم کنیم تا دانش‌آموزان زندگی شهدا را مورد تحقیق و تفحص قرار دهند و خصوصیات شهدا را در خود نهادینه کنند.

وی افزود: هنگامی که زندگینامه هریک از شهدا را مطالعه می‌کنیم، متوجه می‌شویم آنها نه از سر هیجان، بلکه از روی عشق به معبود و برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی و به فرمان امام‌شان به جبهه رفتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: تعهد و تدین بچه‌های جبهه و جنگ مثال زدنی بود و امروز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید شهدا را الگو قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس بیان داشت: در تربیت فرزندان شاهد، علاوه بر ارائه زندگی شهدا به عنوان الگو، باید بستری فراهم شود تا با بهره‌گیری از هنر و ایجاد نمایشگاه، نقش مؤثر در ترویج فرهنگ و شهادت ایفا شود.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: آشنا کردن دانش‌آموزان با قرآن باید در اولویت کاری معلمان باشد، زیرا تمام روش‌های آموزشی و تربیتی در قرآن آمده است و می‌توان شیوه‌های تربیتی را از قرآن استخراج و مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: موعظه‌ای بر دانش‌آموزان مؤثر است که موعظه حسنه باشد،‌ یعنی دارای پشتوانه عقل و تفکر باشد و اگر چنین نباشد تأثیری بر افراد ندارد.

احمدی دانش آشتیانی اضافه کرد: یکی از معضلات جامعه، نبود رقابت سالم بر اساس قرآن است و این مسئله ریشه در تربیت ناصحیح افراد در دوران تحصیل دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه