English

در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو:

یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک حوزه سلامت بین ایران و برزیل امضا شد

یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک بهداشتی، پژوهشی، آموزشی، دارویی و فناوری‌های پزشکی بین ایران و برزیل در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، به امضای وزرای بهداشت دو کشور رسید.

یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک حوزه سلامت بین ایران و برزیل امضا شد

به گزارش خبرگزاری موج، یادداشت تفاهم همکاری‌های مشترک بهداشتی، پژوهشی، آموزشی، دارویی و فناوری‌های پزشکی بین ایران و برزیل در حاشیه هفتادمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو، به امضای وزاری بهداشت دو کشور رسید که این یادداشت تفاهم همکاری در 8 بند تنظیم شده و از امروز لازم الاجرا بوده و تا 4 سال دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

بند یک این یادداشت تفاهم، مربوط به همکاری در حوزه های بهداشتی، غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، مراکز درمانی، بیماری های واگیر و غیرواگیر و بند دو نیز شامل همکاری در حوزه های توسعه و تحقیق سلامت است.

حوزه امور بین الملل وزارت بهداشت جمهوری فدرال برزیل و نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مراجع صلاحیتدار برای اجرای این یادداشت تفاهم شناخته شده اند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه و با توافق دو کشور، کارگروه مشترکی متشکل از مدیران و کارشناسان مراجع صلاحیتدار از دو کشور به منظور استفاده از تجربیات و ارائه راهکارهای مناسب جهت بهره برداری از توانمندی های بالقوه دو طرف و مذاکره و تبادل نظر برای پیگیری موضوعات مندرج در این یادداشت تفاهم، به تناوب و به شکل ادواری در قلمرو ایران و برزیل یا از طریق کنفرانس تلفنی تشکیل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه