English

رییس مرکز افکار سنجى دانشجوبان ایران جهاد دانشگاهى:

پیش بینی کرده بودیم آقای روحانی با ٥٧درصد رییس جمهور می شود/ جهاد دانشگاهی عملکرد جناحی ندارد

سعید آقاسی گفت:نظر سنجی موفق جهاد دانشگاهى از وضعیت انتخابات نشان داد علوم انسانى بار دیگر می تواند به درستى وضعیت جامعه را پیش بینى کند.

پیش بینی کرده بودیم آقای روحانی با ٥٧درصد رییس جمهور می شود/ جهاد دانشگاهی عملکرد جناحی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون فرهنگى جهاد دانشگاهى با بیان اینکه رهبری در اوایل سال ٩٦ بر انتخابات حداکثرى مردم  تاکید کرده بود گفت:مرکز افکار سنجى دانشجویان (ایسپا) که زیر نظر جهاد دانشگاهى  است توانست با نظر سنجی بین مردم در انتخابات بى واسطه و بدون گرایش به جناح خاصى نتیجه دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پیش بینى کند.

سعید پور علی افزود:ایسپا با ١٠ موج نظر سنجی از کاندیدهاى انتخابات دفاع  و از طرف دیگری گرایشات جامعه را به مسؤولین معرفى کرد.

معاون پژوهشی مرکز افکارسنجی ایسپا افزود: از طرفی کمک فضای انتخابات و ترغیب مردم به مشارکت و همچنین تقویت جایگاه مراکز نظرسنجی در ایران از طریق اتکا به روش‌های علمی از دیگر اهداف مورد نظر ما بود.

وی با بیان اینکه در ایسپا برای اولین بار از روش تلفنی برای نظرسنجی استفاده کردیم، گفت: تفاوت بین نظرسنجی میدانی و تلفنی این بود که 40 درصد افراد در نظرسنجی تلفنی و تنها 10 درصد افراد در نظرسنجی میدانی حاضر به اعلام نظر خود نیستند. اما با این حال روش تلفنی نیز به ما کمک‌های فراوانی کرد.

معاون پژوهشی مرکز افکارسنجی ایسپا با بیان اینکه از طرفی در دوقطبی آقایون رئیسی و روحانی روند آرای آقای روحانی بیشتر بود، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود حتی در صورت عدم انصراف آقای قالیباف، احتمال اینکه آقای روحانی در دور اول با عدد و رقم پایین‌تری پیروز انتخابات می‌شد، وجود داشت. بنابراین با توجه به روند نزولی آرای آقای قالیباف، انصراف او نتوانست کمکی به سبد آرای اصولگرایان کند.

رفیعی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی عملکرد جناهی ندارد  ادامه توضیح داد: در تمام نظرسنجی‌ها غیر از هفته آخر علی‌رغم اینکه آقای رئیسی به تنهایی از آقای قالیباف بیشتر رای داشت، پس از مناظره اول و در دوقطبی روحانی و قالیباف و روحانی و رئیسی، آرای آقای قالیباف بیشتر از آقای رئیسی بود اما هفته آخر این روند برعکس شده بود، در واقع دوقطبی آقای روحانی و رئیسی نسبت به دوقطبی آقای روحانی و قالیباف به هم نزدیک‌تر بود.

وی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر با 672 نفر این 12 موجب را انجام دادیم، افزود: سه موج با 5 پرسشنامه و دو موج با مراجعه به تمام استان‌ها و با تعداد 14 هزار نمونه انجام شد. برای هر موج به 160 روستا، 100 شهر درجه 2 و 30 مرکز استان رفتیم.

فلاح ادامه داد: 56 هزار و 100 پرسشنامه در اردیبهشت‌ماه تکمیل شد که 43 هزار و 500 پرسشنامه به صورت حضوری و 12 هزار و 600 پرسشنامه به صورت تلفنی انجام شد. در واقع روزانه 1870 پرسشنامه در ایسپا تکمیل کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه