English

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد

وجود ۸ میلیون مشترک صدقات و یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ۱۰ میلیون خانوار با این نهاد ارتباط سیستمی دارند.

وجود 8 میلیون مشترک صدقات و یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر ذوالفقاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آنچه که در کمیته امداد امام خمینی(ره) محور قرار گرفته مشارکت مردمی است، افزود: این نهاد بخشی از منابع محرومیت‌زدایی، زکات، صدقات، اکرام ایتام، محسنین، جشن‌ها و فعالیت‌ها، عید قربان، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری را از سوی مردم دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها در قالب کالا، خدمات و کمک‌های نقدی به مددجویان تحت حمایت داده می‌شود، ادامه داد: در این راستا سال گذشته ۱۴۶۰ میلیارد تومان جمع‌آوری شد و امسال متعهد هستیم این رقم را به ۱۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم چراکه ۱۰۰ درصد این کمک‌ها صرف کمک به نیازمندان می‌شود.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه ۱۰ میلیون خانوار با این نهاد ارتباط سیستمی دارند، اضافه کرد: در حال حاضر  8 میلیون مشترک صدقات و یک میلیون حامی اکرام ایتام و محسنین داریم.

وی افزود: بخشی از خیرین کمیته امداد امام خمینی (ره) خیرین حقیقی هستند اما به دنبال افزایش خیرین حقوقی هستیم؛ هم اکنون سهم مشارکت مردم در خدمات‌دهی ۲۵ درصد بوده و هدف‌گذاری این نهاد افزایش سهم این مشارکت است.

ذوالفقاری اضافه کرد: یکی از مسئولیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) این است که تاثیر حضور دهک‌های بالای اقتصادی را افزایش دهد یعنی دهک‌های پنجم به بالا در امر تامین نیاز نیازمندان با امداد امام (ره) مشارکت داشته باشند.

وی گفت: به دنبال افزایش جذب کمک از طریق درگاه‌ها هستیم تا مردم به راحتی و با کمترین هزینه کمک خود را در اختیار این نهاد قرار دهند.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: افزایش مشارکت اجتماعی مردم در کمک‌رسانی یکی از شاخص‌های مطلوبیت توسعه انسانی در جامعه است.

ذوالفقاری با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) مسئول تولید فقر در جامعه نیست، تصریح کرد: فقر به دلایل مختلف ایجاد می‌شود و این نهاد امکانات دولتی و مردمی متناسب با وظایف ذکر شده در سازمان برای سازماندهی فقر را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی