English

مازیار حسینی عنوان کرد

احداث ۱۷۰ کیلومتر مترو در پایتخت طی یک دهه گذشته

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اشاره به اینکه موضوع اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله‌ای ست که در کشور با آن رو به رو هستیم، گفت: 90 درصد اعتیاد و کارتن‌خوابی از بیکاری است.

احداث 170 کیلومتر مترو در پایتخت طی یک دهه گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، مازیار حسینی در مراسم افتتاح 114 پروژه اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 16، اظهار کرد: موضوع اشتغال و بیکاری مهمترین مسئله ای است که در کشور با آن رو به رو هستیم.

وی عنوان کرد: 90 درصد اعتیاد و کارتن خوابی از بیکاری است و باید کمک کنیم کسانی دولت را اداره کنند که بر اشتغال، تولید و فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید دارند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه به فرموده قرآن کریم مومنان دو دسته اند، تصریح کرد: برخی کسانی هستند که مومن و جهادگر اند و بعضی قائدین هستند. نتیجه مجاهدت این است که ما امروز در نقطه ای قرار گرفته‌ایم که در زمانی نه چندان دور با وضعیت کنونی فاصله بسیاری داشت.

حسینی با اشاره به اینکه امروز هیچ تفاوتی بین شمال و جنوب شهر تهران نیست، تاکید کرد: بوستان بانوان منطقه 16 کم نظیر است. استخر رو باز این بوستان در بسیاری از مناطق شمالی شهر وجود ندارد.

وی با اشاره به پل کابلی جدید در مجاورت پل کابلی جوادیه، افزود: دهنه قوسی این پل یک هنر مهندسی و ذوق معماری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه دکتر قالیباف شهردار خدوم تهران در این دوره تحول بزرگی را در شهر تهران به وجود آورد، افزود:شهردار تهران همیشه تاکید داشتند بین جنوب و شمال به جنوب شهر و بین شرق و غرب به شرق شهر تهران توجه داشته باشید و امروز می توانیم بگوییم این اتفاق رخ داده است.

حسینی عنوان کرد: روزی نبود که در بزرگراه آزادگان تصادف منجر به جرح یا فوت نداشته باشیم. آنجا زمانی محل دفن زباله بود و در قسمت هایی از آن تا 18 یا 20 کیلومتر زباله دفن شده بود. اما در کمتر از دو سال این بزرگراه را به یکی از بزرگراه های استاندارد شهر تهران و کشور تبدیل کردیم.

وی ادامه داد:کلنگ برخی از پروژه ها را یک رییس جمهور می زند و افتتاحیه را رییس جمهور بعدی انجام می دهد و استانداردسازی بزرگراه آزادگان در تهران کم نظیر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز شانزدهمین و بزرگترین پارک ترافیک شهر تهران در منطقه 16 افتتاح شد، گفت: امیدواریم این اقدامات در بحث ترافیک موثر باشد و نظم و فرهنگ ترافیک ارتقا پیدا کند.

حسینی ادامه داد: اطمینان دارم هر کودک و دانش آموزی که در این پارک ها آموزش می بیند،آموزش ها در ذهنش ماندگار می شود.

وی با توجه به اینکه تمامی پارک‌های ترافیک در تابستان پذیرای شهروندان هستند، افزود:باز هم بر دوچرخه سواری تاکید می کنم. اجداد ما از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کردند و امروز در کشورهای پیشرفته برای سلامتی از دوچرخه استفاده می کنند.

بنا بر اعلام تهران سما، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اتفاقات رخ داده در مترو را انقلاب دانست و گفت: سال 84 فقط 89 کیلومتر مترو داشتیم. امروز 170 کیلومتر مترو داریم . خط 6 مترو با 20 ایستگاه دولت آباد را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی وصل می کند و خط 7 مترو با طولی بیش از 22 کیلومتر و حداقل 7 ایستگاه میدان بسیج را به میدان صنعت متصل می کند.

به گفته حسینی خط 8 مترو با 35 کیلومتر طول شهر آفتاب را به فرودگاه بین المللی امام خمینی وصل می کند. ایستگاه فرودگاه امام خمینی معماری فاخر دارد که آبروی ملی را به همراه می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه