English

حسین الله کرم در نشست خبری خبرگزاری موج

مهمترین اولویت شورای شهر تهران باید جلوگیری از ورود موضوعات سیاسی باشد/جریان های فعلی اصول گرایی و اصلاح طلبی درگیر اشرافی گری شده اند

حسین الله کرم با اشاره به از دست دادن ظرفیت انقلابی گری در جریان های اصولگرا و اصلاح طلب کنونی به دلیل غلبه مشی اشرافی گری گفت: هدف از ساختار جبهه مدافعان حریم اسلام انقلابی به کارگیری مدیران انقلابی غیرحزبی در پیشبرد امور شهری است.

مهمترین اولویت شورای شهر تهران باید جلوگیری از ورود موضوعات سیاسی باشد/جریان های فعلی اصول گرایی و اصلاح طلبی درگیر اشرافی گری شده اند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، حسین الله کرم با حضور در خبرگزاری موج و در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه جبهه مدافعان حریم اسلام انقلابی در انتخابات شورای شهر تهران گفت: بعد از انتخابات مجلس و خبرگان سال 1392، مشاهده کردیم که بخشی از مردم جنوب شهر تهران در رای گیری شرکت نکردند که در نتیجه حتی یک نفر از لیست مشهور ائتلاف نتوانست مجلس به راه پیدا کند. لذا در تحلیل این موضوع دنبال ساختار نیروهای انقلابی رفتیم و سعی شد از جامعه مدنی اسلامی بر پایه مسجد، هیات حزب الله و مدیران انقلابی غیر حزبی ساختار جبهه مدافعان حریم اسلام انقلابی موسوم (بدرا) تشکیل شد. ما معتقد بودیم که جریان های دیگر ظرفیت انقلابی لازم را به دلیل اشرافی گری از دست داده اند و ما بایستی کار را از جایی شروع کنیم. بر این اساس از آنجایی که با شورای شهر روبرو بودیم روی این موضوع تمرکز کردیم. به ویژه آنکه شورای شهر تهران شاهد کشمکش سیاسی در درون خودش بود لذا باید راهی انتخاب می شد که شورا از وضعیت سیاسی خارج می شد.

وی ادامه داد: ما فکر می کنیم مسائل شهری با سیاست های حزبی و یا جامعه حزبی ارتباط داده شود. همان طور که اختلاف رئیس جمهور با شهردار موجب شد شهرداری تهران 14 هزار میلیارد تومان در رابطه با مترو و بافت فرسوده و بحث اتوبوس رانی و ... از دولت طلب داشته باشد و نتواند این طلب را وصول کند، مشکلات آلودگی هوا را رفع و یا امکانات لازم برای حمل و نقل فراهم سازد. این در حالی است که در شورا هم شاهد این دو گروه سیاسی موجود بودیم. به طوری که در مقابله با حقوق ها نجومی دیدیم که افراد اصلاح طلب شورا بحث املاک نجومی را مطرح کردند و به اختلاف در دورن شورا دامن زدند و دولت مستقر از آنها حمایت می کرد.

الله کرم با اشاره به شکل گیری با بدرا خاطر نشان کرد: با شکل گیری بدرا و ورود ما به شورای شهر تهران در نظر داریم که تشکل جامعه مدنی به عنوان یک حرکتی که در حزب الله لبنان به وجود آمده در ایران مطرح کنیم و آن را به بوته آزمایش بگذاریم که امروز تحت عنوان لیست آبادانی و کرامت شهروند می بینیم. این لیست عمدتا بر کارآمدی و تعهد بنا شده و از مجموع 21 نفر 12 نفر با تحصیلات دکتری، 6 نفر با تحصیلات فوق لیسانس و 3 نفر با مدرک کارشناسی هستند.  

سخنگوی لیست آبادانی و کرامت شهروند هدف از لیست را تلاش برای سوق شورای شهر تهران به سمت جامعه مدنی اسلامی دانست و تصریح کرد: درگیری های سیاسی، احزاب و سازمان هایی که گاها رقابت شان به سمت تنازع کشیده می شود و ضرر آن متوجه مردم بود. لذا با ورود جامعه مدنی اسلامی به مسیر اصلی خود یعنی خدمتگزاری مردم، آن را با این لیست محقق سازیم.

وی در خصوص برنامه های تحول خواهانه لیست آبادانی و کرامت شهروند برای شهر تهران و معیارهای انتخاب افردا داخل لیست به خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج گفت: ما در نظر داریم شورای شهر را که تبدیل به شورای شهرداری تبدیل شده به پارلمان شهری مبدل سازیم. ما امیواریم که پایه یک دولت محلی با توجه به قدرت گرفتن این شورا آغاز کنیم. اما تا وضعیت فعلی شورا ادامه یابد معضلات اجتماعی حل نخواهد شد. معیارهای ما برای انتخاب افراد لیست هم تعهد، تجربه، توانایی، ولایتعهدی ، تخصص، مدیریت بحران، فن بیان، سابقه پست مدیریتی، حسن شهرت و دادن راه کار و برنامه از جمله پارامترها بود. بر این اساس از یک لیست 150 نفره به 21 نفر رسیدیم. نکته مهمتر آنکه ما 11 نفر از این 21 نفر را از لیست خدمت قرار دادیم. زیرا به زعم ما روند رو به رشد جامعه مدنی راهی به جز این ندارد و اگربخواهیم شورا شهر تهران را در دست جامعه مدنی بیبنیم باید این دوره با جامعه سیاسی همکاری میکردیم.

الله کرم در مورد مهمترین اولویت کاری دوره پنجم شورای شهر تهران اظهار داشت: فضا شورای شهرباید مبتنی بر همکاری باشد و اعضای آن اجازه ندهند مسائل سیاسی وارد شورا شود. شهر نیازمند به آرامش است و اگر در شورا هم  ارامش باشد این مساله به شهر منتقل می شود. لذا توصیه من این است که نامزدها از سیاسی شدن موضوع و وضعیت پرهیز کنند تا امکان همکاری شورا با مجلس و دولت فراهم شود. در همین رابطه اولویت ما برای شورا عمدتا بر می گردد به دو موضوع آسیب های اجتماعی و همچنین بافت های فرسوده. به نظر من این دو اولویت همپوشانی با هم دارد. بافت های فرسوده امکان ورود به امدادگران در صورت بحران های طبیعی مثل زلزله را نمی دهد و ما پیش بینی کرده ایم که در صورت وقوع زلزله به تعویق افتاده تهران دو میلیون نفر در دم آسیب خواهند دید که امکان کمک رسانی برای آنها وجود نخواهد داشت. زیرا تراکم جمعیت در بافت های فرسوده سه برابر دیگر نقاط تهران است.

سخنگوی آبادانی و کرامت شهروند درباره جامعه مدنی اسلامی گفت: در هر جامعه ای ما مردم را به صورت متشکل در وضعیت هایی مشاهده می کنیم. یکی از آنها جامعه سیاسی است و برای مشارکت سیاسی وارد آن می شوند تا به کسب یا حفظ قدرت بپردازند. در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی شاهد جامعه سیاسی بودیم. تا قبل از آن به دلیل تک حزبی رستاخیر مشکلات مشروعیت سیاسی و بحران مشارکت پدید آمد و برخی دلیل سقوط پهلوی را همین عدم ساختار سیاسی در آن حکومت می دانند. در کنار جامعه سیاسی جامعه مدنی داریم که در آن دو رهم جمع می شوند. در جامعه مدنی اسلامی نهادی مثل مسجد و هیات های مذهبی تشکل مدنی هستند که کار سیاسی نمی کنند. شاید افرادی از جامعه سیاسی به آنجا بروند اما هدف آن عمدتا گردآوری مردم در درون خود و ایجاد آرامش در جامعه است. در جامعه مدنی جایی برای کسب قدرت و تنازع سیاسی نیست مثل احزاب. جامعه مدنی اسلامی در راس خود مسجد، حسینیه و هیات را دارد. ریشه و پایه آن شاید خانواده باشد و روند رو به توسعه آن ورود به جامعه مدنی اسلامی است تا هویت لازم را در بیرون از خانه به شکل بهتر پیدا کند.

وی همچنین با اشاره به بست ارائه شده اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تاکید کرد: جریان اصلاح طلبی چیزی فراتر از اسمی که انتخاب کرده است نمایش می دهند. به طور کلی اصلاح طلبی خواستار تغییر وضع موجود است اما در حال حاضر  این جریان در کشور ما دنبال حفظ وضع موجود هستند. این طیف بعد از تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دنبال ختم انقلاب اند. آنها درصدد هستند موضوع انقلاب را یک امر غیرعادی می دانند و برایشان جامعه انقلابی را غیرطبیعی می دانند. جامعه طبیعی همان جامعه ای است که محافظه کار دنبالش هستند. جریان محافظه کار دنباله رو آقابالاسر هستند لذا می بیند در انتخابات ریاست جمهوری 92 عارف راحت کنار می رود و یا در انتخابات مجلس 94 به لیستی می رسند که این 30 نفر همدیگر را نمی شناسند. چون در تفکر محافظه کاری قرار دارند که توتالیتری است و همه باید به حرف جریان مبدا گوش بدهند. اما جریان انقلابی توجه اصلی آن به داشتن ظرفیت انقلابی است و می توانند افرادی که این ظرفیت را دارد در کنار هم قرار گیرد. و جریان اصول گرا و اصبلاح طلبی موجود این ظرفیت را ندارد. افراد انقلابی افرادی هستند که کار پرحجم انجام می دهند و راه را میانبر می کنند. جامعه ما نیازمند مدیریت انقلابی است. در حالی که جریان اصلاح طلب و اصول گرا اشراف زدگی شده اند و نمی توانند انقلابی عمل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه