English

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:

ایران در مرحله‌ اول سالمندی است

رئیس دبیرخانه رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور کشور گفت: جمعیت ایران وارد مرحله نخست سالمندی شده است.

ایران در مرحله‌ اول سالمندی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محسن سلمان‌نژاد افزود: هم‌اکنون کشورمان با میانگین سالمندی 74 سال در حال ورود به «پدیده سالمندی» است و با این روند، جمعیت ایران در برنامه ششم توسعه عملاً به سمت «جمعیت سالمند» تغییر رویه می دهد.

وی به تغییرات سنی جمعیت کشورمان اشاره کرد وافزود: سالمندی، پدیده‌ای است که در کشورهای توسعه‌یافته در یک دوره 50 ساله اتفاق می‌افتد، اما درایران این شاخص، بعد از انفجار جمعیتی دهه 60، به یکباره شروع ‌به «پدیده‌شدن» کرد؛ کاهش مرگ‌ و‌میر و کاهش موالید در آن دوره، موجب شد سالمندی در کشور با شیب تندتری شکل بگیرد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با بیان اینکه هم‌اکنون 5 / 9 درصد جمعیت کشور سالمند است، گفت: با این جمعیت، هم اکنون وارد مرحله‌ نخست سالمندی، یعنی جمعیت بین هفت تا 14 درصد سالمند شدیم.

سلمان نژاد با تاکید بر اینکه تمامی سیاستگذاری‌های حوزه سالمندی کشور تا هفت سال آینده باید شکل بگیرد، تاکید کرد: سند سالمندان که توسط دبیرخانه شورای ملی سالمندان تدوین شده است، حاوی مباحث مهمی از قبیل اوقات فراغت، درآمد و توانمندسازی سالمندان است و به عنوان یک منبع ارزشمند، برای بهره‌برداری و تصویب در اختیار هیات دولت قرار می‌گیرد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور خاطرنشان کرد: موسسه بین‌المللی HelpAge که شاخص‌های سالمندی را زیر نظر سازمان بهداشت جهانی (WHO) در کشورها بررسی می‌کند، هر دوسال یکبار سمیناری را دراین خصوص برگزار می‌کند و این نخستین بار است که ایران، میزبان این سمینار علمی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه