English

ارسال ایمیل‌های آلوده با سوءاستفاده از عنوان وزارت دادگستری

حراست مرکزی وزارت دادگستری طی اطلاعیه‌ای دربارهٔ دریافت ایمیل‌های آلوده به نرم‌افزار جاسوسی که تحت عنوان «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی» ارسال می‌شود، هشدار داد.

ارسال ایمیل‌های آلوده با سوءاستفاده از عنوان وزارت دادگستری

به گزارش خبرگزاری موج، در اطلاعیه حراست مرکزی وزارت دادگستری آمده است: پیرو اطلاعیه مورخ ۲۶ مهر ۱۳۹۵ این مرکز با توجه به تماس هموطنان محترم، اخیراً نامه‌های الکترونیکی با عنوان مجعول «سامانه رسیدگی به شکایات دادگاه‌های عمومی و انقلاب اسلامی پایگاه اطلاعاتی وزارت دادگستری» برای برخی افراد ارسال شده که حاوی مطالب جعلی بوده و خواننده را ترغیب به باز کردن پیوست‌های نامه می‌کند.

حراست مرکزی وزارت دادگستری اعلام کرده که «با بررسی‌های به عمل آمده و همکاری دستگاه‌های نظارتی مشخص شد، پیوست‌های مذکور، آلوده به نرم‌افزار جاسوسی بوده که اطلاعات کاربر را خصوصاً در حوزه‌های مالی شامل شماره حساب، رمز عبور و … را به مکانی خارج از کشور ارسال می‌کند که این امر می‌تواند باعث دستبرد و برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص شود.»

در پایان این اطلاعیه تأکید شده است: «از همه هموطنان عزیز درخواست می‌شود از بازکردن پیوست‌های هر نوع نامه الکترونیکی ناشناس جدا خودداری کنند. ضمناً شماره تماس حراست مرکزی وزارت دادگستری ۵۱–۸۸۹۲۶۴۵۰ آماده اطلاع‌رسانی و کمک به شما هموطنان عزیز خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه