English

سخنگوی دستگاه قضا عنوان کرد

تشکیل ١٩٦ پرونده در ارتباط به انتخابات/تذکر به ١٠٠مدیر کانال های تلگرامی در بحث انتخابات/ ثبت شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش

سخنگوی دستگاه قضا از تشکیل ١٩٦ پرونده در ارتباط به انتخابات خبر داد و گفت: 100 تذکر مربوط به مدیران کانالهای تلگرامی بود.

تشکیل ١٩٦ پرونده در ارتباط به انتخابات/تذکر به ١٠٠مدیر کانال های تلگرامی در بحث انتخابات/ ثبت شرکت آمیتیس طراوت کودکی متعلق به وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و دوازدهمین نشست خبری درباره ارتباط با انتخابات سراسر کشور  اظهار داشت:در ارتباط با انتخابات در سراسر دادگستری ها، 196 پرونده تشکیل شده که بیشتر این پرونده‌ها مربوط به شوراهاست، در واقع به 800 ستاد و نامزد انتخاباتی نیز تذکرات پیشگیرانه داده شد که از این میان 100 تذکر مربوط به مدیران کانالهای تلگرامی بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ١٨مورد تذکر حضوری داده شده است ،گفت:٨مورد اصولگرایان، ٣ مورد افراد متفرقه و بقیه مربوط به حریان های اصلاح طلب است.

اژه ای در واکنش به صحبت‌های وزیر دادگستری درباره شرکت وزیر آموزش و پرورش جزئیات جدیدی از شرکت متعلق به وزیر را اعلام و اظهار کرد: در جلسه قبلی گفتم گزارشی از طریق نیروی انتظامی به حوزه قضایی لواسان رسید. در این گزارش اعلام شد که ویلایی در لواسان کالای قاچاق تخلیه کرده است که مقام قضایی براساس گزارش به پلیس دستور بازرسی از این ویلا را داد.

وی ادامه داد: زمانی که پلیس برای بازرسی به آن ویلا رفت دو نفر آنجا حاضر شدند و به پلیس اعلام کردند که ویلا مربوط به وزیر است و آنها نیز از محافظان وزیر هستند. همچنین گفتند پوشاکی که در آنجا وجود دارد، دارای مجوز است که برای بررسی این موضوع ویلا پلمپ شد. 

سخنگوی قوه قضاییه افزود: فردای آن روز که گزارش به دست مقام قضایی در لواسان رسید با فرض قاچاق کالا اما چون سازمان یافته نبود گزارش مربوط به تعزیرات حکومتی می‌شد که این گزارش در روز یک شنبه 11 اردیبهشت به تعزیرات رسید و تعزیرات ظرف 48 ساعت حکم صادر کرد.

اژه‌ای تصریح کرد: در جلسه قبلی گفتم که تکلیف این گزارش باید در تعزیرات مشخص شود. اما صحبتهای من مورد نقد دولت قرار گرفت و حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری و رئیس تعزیرات حکومتی از ناحیه دولت مصاحبه و صحبت‌های من را نقد کرد.

وی همچنین گفت: چون در گزارش من اسم وزیر را نگفتم به همه وزرا و فرزندان آنها اطلاق می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه با اعلام اینکه روز 12 اردیبهشت شعبه 27 دادگاه تعزیرات حکومتی (زیرنظر دولت) وزیر را تبرئه کرد، ادامه داد: تعزیرات حکومتی گفت که این کالا کالای قاچاق نبوده است. اما در اینجا می‌خواهم به مسائلی اشاره کنم، این شرکت به نام شرکت «آمیتیس، طراوت کودکی» در اساسنامه اش به ثبت رسیده و متعلق به فخرالدین احمدی آشتیانی وزیر آموزش و پرورش و خانواده وی است.

اژه‌ای ادامه داد: براساس اساس نامه، شرکت درسال 93 به ثبت رسیده است و از آن تاریخ به امروز وزیر آموزش وپرورش رئیس هیئت مدیره دختر وی مدیرعامل بوده است. در طی سال 95 نیز در چند جلسه که شرکت داشته هیئت مدیره به همین صورت ثبت و امضا شده است.

وی با اعلام اینکه شرکت وزیر آموزش و پرورش نمایندگی از یک شرکت ایتالیایی را دارد، گفت: حوزه فعالیت این شرکت می‌تواند صادرات و واردات منسوجات باشد. اما شرکت با کارت بازرگانی شرکت دیگری به نام «رامتین گستران طبرستان» در ادرس فریدون کنار پوشاک وارد کرده است. حوزه فعالیت شرکت «رامتین گستران طبرستان» فنی مهندسی است و به هیچ وجه نمی‌تواند در صادرات و واردات پوشاک دخالت داشته باشد؛ بنابراین از شرکت متعلق به وزیر «آمیتیس طراوت کودکی» پوشاک با کارت بازرگانی خودشان وارد نکرده‌اند و حداقل دو محموله با کارت بازرگانی شرکتی که حق وارد کردن پوشاک را نداشته، واردات صورت گرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه  با اشاره به تبصره 3 قانون صادرات و واردات، گفت: حتما هر شرکتی باید در حوزه فعالیتی که در اساسنامه آن آمده است، فعالیت کند. باید در کارت بازرگانی ثبت شود. همچنین در ماده دیگری از این مقررات آمده که دارندگان کارت بازرگانی حق ندارند کارت بازرگانی را به دیگری واگذار کنند. علاوه براین در سال 94 وزیر صنعت، معدن و تجارت بخشنامه و استناد کرد اگر فردی این کار را انجام دهد جرم است و باید تعقیب شود.

اژه‌ای با بیان اینکه اگر اتهام متوجه کسی شود و وی رفع اتهام شود خوشحال می‌شویم، تصریح کرد: از این جهت که رئیس تعزیرات حکومتی بتواند ظرف 48 ساعت یا کمتر به همکار خودشان کمک کند و حکم برائت صادر شود، خوشحال هستیم و ان‌شاالله تمامی پرونده‌های تعزیرات در کمترین زمان به سرانجام برسد.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد دومین لیست مدیران دو تابعیتی ارائه شده به دولت و اطلاق بی‌خاصبت بودن این موضوع برای افکارعمومی از سوی وزیر اطلاعات در حاشیه هیأت دولت گفت: این مورد از سوی دادستان کل کشور دنبال می‌شود، اما تاکنون پاسخی به این لیست 53 نفره از سوی دولت داده نشده است

‎محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی در مناظره گفته ٤ میلیارد دلار را بابک زنجانی برده و محکوم شده، اما اموال کجا رفته؟ قوه باید پاسخگو باشد، گفت: در واقع باید گفت این حرف این کاندیدا خلاف است  که در وهبه اول باید گفت ٤ میلیارد نبوده  که بخشی اش هم برگشته است.

‎وی در ادامه با اشاره به این مطلب که سوالی مطرح لست که باید از ایشان پرسید مبنی بر این بوده،  شما که دیپلماسی تان فعال است در خارج چه کار کردید؟ پولی که در خارج است چه کسی باید پیگیری کند؟ از بانک مرکزی و وزارت امور خارجه باید ردیابی کند. وزارت اطلاعات باید وارد شود.

‎به گفته سخنگوی قوه قضا، ما ٤ نوبت هیات بهایی را به چند ‎کشور فرستادیم که دیپلماسی دولت یازدهم باید پاسخگو باشد که آیا پولی در خارج است یا نه و اگر هست کجاست؟

محسنی اژه‌ای در  مورد آخرین وضعیت پرونده ریخته‌گران نیز گفت: کیفرخواست این پرونده با 46 متهم به دادگاه رفته که از طرف دادگاه به وکلا و متهمین اعلام شده است .

اژه ای در پاسخ به این سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دستگیری خانمی که با سرویس های جاسوسی بیگانه را تأیید می کنید،گفت: فردی به اتهامات امنیتی و غیر امنیتی دستگیر شده، اما اینکه به کجا وصل است اطلاعی نداریم که در حال بررسی پرونده وی هستیم.

سخنگوی  قضا در  پاسخ به این سؤال  که إعلام أموال از سوی کاندیدهای ریاست جمهوری منع قانونی ندارد، گفت: الزام قانونی ندارد و اگر فردی میخواد أموال خود را شفاف سازی  کند، مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال  دونفر از کابینه آقای روحانی تاکنون لیست أموال خود را اعلام نکرده است، گفت: تمامی إفراد لیست أموال خود را إعلام کردند و تنها یکی از أفراد ابهام داشته است.

سخنگوی قضا درپاسخ  به این سؤال که گفته می شود فرار یکی از همدستان پرونده (د) با کمک یکی از نزدیکان دولتی متواری بوده، گفت: یکی از متهمین مهم این پرونده به خارج از کشور رفته و برنگشته است، که اقدامات قضایی خارج از کشور انجام شده و پیگیر این موضوع هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه