English

نماینده مجلس عنوان کرد

گسترش نرخ ناباروری در کشور/ معضل اشتغال، مسکن و ناباروری سد راه افزایش جمعیت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه معضل اشتغال، مسکن و ناباروری موانع افزایش جمعیت است، گفت: نیاز است دولت و مجلس با اتخاذ تدابیر ویژه معضل اشتغال و مسکن را رفع و همچنین بیمه ها از زوجین نابارو حمایت داشته باشند.

گسترش نرخ ناباروری در کشور/ معضل اشتغال، مسکن و ناباروری سد راه افزایش جمعیت

به گزارش خبرگزاری موج، احمد حمزه با بیان اینکه نرخ ناباروری در کشور رو به گسترش و افزایش بوده و هزینه درمان ناباروری بسیار بالا است، گفت: ناباروری می تواند تهدید و عاملی مهم در کاهش نرخ جمعیت کشور محسوب شود از این رو باید در جهت حمایت اقتصادی از زوجین نابارور گام های جدی برداشت.

هزینه‌های سنگین روش‌های جدید درمان ناباروری

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه روش های جدید ناباروری هزینه های زیادی را می‌طلبد، ادامه داد: از آنجایی که زوجین برای درمان ناباروری باید به دفعات به پزشک مراجعه کنند و درمان آن نیازمند صرف هزینه های گزاف است بنابراین بیمه ها به دلیل بالا بودن هزینه ها از پوشش درمان ناباروری شانه خالی می کنند.

افزایش سن ازدواج و تغییر سبک زندگی در افزایش ناباروری ها موثر است

وی بر ضرورت حمایت بیمه ای از زوجین نابارور تاکید کرد و عواملی مانند افزایش سن ازدواج و تغییر سبک زندگی را در افزایش ناباروری ها موثر دانست و افزود: حمایت از زوج های نابارور موثرترین و بهترین اقدام برای اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است در حقیقت با  تبلیغ و شعار نمی توان اهداف سیاست های جمعیتی را تحقق بخشید بلکه باید زمینه ای فراهم شود تا بتوان به صورت علمی و اجرایی در جهت پیاده کردن این سیاست ها گام برداشت.

حمزه با بیان اینکه باید بودجه ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین مجلس برای هزینه ناباروری در نظر گرفته شود یا شرکت های بیمه ای هزینه آن را متقبل شوند، گفت: وزارت بهداشت می تواند از منابع متفرقه تحت اختیار خود بخشی از هزینه درمان ناباروری را متحمل شود.

جمعیت جوان کشور به دلیل صنعتی شدن و ناباروری رو به کاهش است

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، با بیان اینکه جمعیت جوان کشور به دلیل صنعتی شدن و ناباروری رو به کاهش  است، تصریح کرد: بسیاری از کشورها تمهیدات و مشوق هایی را برای ترغیب و تشویق زوج های جوان به فرزندآوری اتخاذ کرده اند کشور ما نیز باید با تبعیت از این کشورها ارائه سیاست های تشویقی به زوج ها را در دستور کار قرار دهد تا جمعیت کشور به سمت پیری گرایش پیدا نکند.

معضل اشتغال، مسکن و ناباروری موانع سد راه افزایش جمعیت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معضل اشتغال، مسکن و ناباروری موانع سد راه افزایش جمعیت است، به خانه ملت گفت: نیاز است دولت و مجلس با اتخاذ تدابیر ویژه معضل اشتغال و مسکن را رفع و همچنین بیمه ها از زوجین نابارو حمایت ویژه ای داشته باشند تا جمعیت جوان کشور با مشکل مواجه نشده و جوانان به سمت ازدواج روی بیاورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی