English

معاون اجتماعی وزیر بهداشت:

مقوله سلامت در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت جدی بررسی شود

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن اظهار تاسف از عدم طرح سوال درباره دو موضوع سلامت و مشارکت‌های مردمی در اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در عین حال گفت: در مناظره‌هایی که برگزار شد ما توجه به موضوع سلامت را ندیدیم البته شاید در حال حاضر این مسئله محل چالش نیست چرا که همه معتقدند که در دولت یازدهم توجه خوبی به سلامت شده است

مقوله سلامت در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت جدی بررسی شود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد هادی ایازی در مراسم افتتاح خانه بیماران اوتیسم گفت: واقعیت این است که ما در حوزه بیماری‌ها در سطح جامعه با مشکلات زیادی مواجهیم و برای حل آنها باید زمینه‌های مشارکت مردم را فراهم کنیم تا مردم ابتدا در حوزه پیشگیری و درمان و همچنین در زمینه تامین زیرساخت‌ها کمک کنند.

وی با اشاره به اولین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که با موضوع اجتماعی برگزار شد، گفت: بعد از برگزاری آن مناظره تاسف خوردم چرا که در آن به دو موضوع بسیار مهم توجه نشد. یکی از آنها بحث سلامت بود که مسئله‌ایست که باید مورد توجه واقع شود. در همه کشورهای دنیا از جمله آمریکا در انتخابات‌ها شاهدیم که مقوله سلامت بسیار جدی است اما در مناظره‌هایی که برگزار شد ما توجه به این موضوع را ندیدیم.

وی ادامه داد: البته شاید در حال حاضر این مسئله محل چالش نیست چرا که همه معتقدند که در دولت یازدهم توجه خوبی به سلامت شده است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت همچنین گفت: مقوله دومی که باید در مناظره‌های نامزدهای ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد موضوع مشارکت‌های مردمی است. باید این باور در نامزدها و دولت‌ها وجود داشته باشد که کار را به مردم واگذار کنند. چرا که در جایی که کارها را به مردم واگذار کرده‌ایم آن را بهتر از دولتی‌ها انجام داده‌اند. به عنوان مثال همین انجمن اوتیسم را اگر قرار بود ما انجام دهیم مدتها به فکر بودجه، نیروی انسانی و سایر مشکلاتش بودیم اما مردم در مدت مناسبی آن را انجام دادند.

ایازی با اشاره به جلسه وزارت وزارت بهداشت با سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت از جمله انجمن اوتیسم گفت: در آن جلسه مطرح شد که در منطقه‌ای مانند سیستان و بلوچستان در این حوزه محرومیت زیادی وجود دارد اما همین انجمن اوتیسم تا کنون دو بار برای آموزش و اطلاع رسانی به خانواده‌ها به این منطقه نیرو اعزام کرده است. یا انجمن نقص‌های مادرزادی به هفت شهر سیستان و بلوچستان رفته‌اند، به بیماران خدمت کرده‌اند و پزشک متخصص به این مناطق می‌روند. بنابراین تفاوت مردم با دولت این است که کارها را سریع انجام می‌دهند و امیدواریم تمام دولتمردان به کمک مردم بیایند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت، وزارت رفاه و آموزش و پرورش باید در این حوزه‌ها کمک کنند، گفت: در وزارت بهداشت  هاشمی تاکید  که موضوعات مربوط به اوتیسم حتما پیگیری شود و در این راستا سند ملی اوتیسم تدوین شده که امیدواریم هر چه زودتر به تصویب برسد. بنابراین امیدواریم همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه کمک کنند چرا که این بیماری به انداز کافی رنج و مشقت برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان دارد و باید به آنها کمک کنیم تا رنج دیگری نداشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه