English

رئیس جمعیت هلال احمر :

قانون مدیریت بحران در مجلس در حال بررسی است

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه قانون مدیریت بحران در مجلس در حال بررسی است، گفت: نیازمند برنامه ملی مدیریت بحران هستیم تا بتوانیم استاندارهای لازم، قوانین مورد نیاز را تدوین کنیم.

قانون مدیریت بحران در مجلس در حال بررسی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سیدامیرمحسن ضیائی در همایش امداد و نجات مدیریت و مسئولیت از منظر فقه و حقوق اظهار داشت: مهمترین اقدامات هلال احمر در سطح ملی و بین المللی پاسخ به سوانح و حوادث است، در واقع در دهه گذشته شاهد تغییر و افزایش شیوع سوانح طبیعی در دنیا بودیم تا جایی که 750 هزار نفر از مردم جهان در سوانح طبیعی از بین رفته و سالانه 200 میلیون نفر تحت تاثیر سوانح بزرگ قرار گرفتند، لذا در این زمینه باید تدابیر لازم برای کاهش میزان آسیب پذیری جوامع و رفع مشکلات آن ها برای مواجهه با این تغییرات در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد:  تدوین قانون مقررات و استاندارها در مدیریت بحران از اهمیت بسیاری برخوردار است و پاسخ به سانحه بخش کوچکی از موضوع مدیریت بحران است و در این زمینه نکته قابل اهمیت توجه به پیشگیری، کاهش ریسک و خطر پذیری و آمادگی مبتنی بر ریسک است؛ عملکرد صحیح در این حوزه‌ها می‌تواند ما را در پاسخ صحیح دادن به حوادث کمک کند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، اکنون قانون مدیریت بحران در مجلس در حال بررسی است، اما در این زمینه نیازمند برنامه ملی مدیریت بحران هستیم تا بتوانیم بر مبنای الزامات و استاندارهای لازم، قوانین مورد نیاز را تدوین کنیم.

ضیائی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه به عنوان نهاد توسعه و دانش باید در صحنه جامعه نقش علمی خود را ایفا کند، گفت: امروزه دانشگاه‌ها از مرز دیوارها عبور کرده و به سمت جامعه حرکت کرده است، بر این اساس هلال احمر آماده است تا بسیاری از مشکلات و موانع پیش روی خود را به دانشگاه‌ها عرضه کرده و از راهکارهای آن ها بهره ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه