English

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد

جبران حداقل ۲۳ درصد از قدرت خرید بازنشستگان طی سه سال اخیر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به دلیل افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان کشوری متناسب با نرخ تورم در دولتهای نهم و دهم، ۶۷,۷ درصد از قدرت خرید این افراد کاسته شد که با تدبیر دولت یازدهم و طی سه سال اخیر، حداقل ۲۳ درصد از این کاهش قدرت خرید، جبران شده است.

 جبران حداقل ۲۳ درصد از  قدرت خرید بازنشستگان طی سه سال اخیر

به گزارش خبرگزاری موج، محمود اسلامیان، اظهار کرد: سیاستهای دولت نهم و دهم و افزایش تورم در آن برهه سبب شد تا قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۶۷,۷ درصد کاهش پیدا کند که با تلاش و رایزنی های مستمر صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت و توجه دولت یازدهم، این میزان طی سه سال اخیر، ۲۳ درصد جبران شده است.

وی تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، نرخ افزایش حقوق بازنشستگان متناسب و حتی بیش از نرخ تورم سالانه افزایش یافت.

اسلامیان یادآور شد: در سالهای ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب نرخ تورم ۱۵,۶، ۱۱.۹ و ۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، در حالیکه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در این سال ها به طور متوسط و به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۱۶ درصد بوده است.

وی با اشاره به نرخ اعلام شده تورم برای سال جاری گفت: پیش بینی شده است که نرخ تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد باشد، در حالیکه حقوق بازنشستگان کشوری، امسال، به طور متوسط ۱۸,۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی همچنین گفت: جبران خسارتهای وارد شده به معیشت بازنشستگان کشوری، در قالب اجرای طرح افزایش پلکانی و همسان سازی حقوق، نیازمند حداقل ۵ سال زمان است که امیدواریم با حمایت‌های دولت این خسارت ها هرچه سریعتر جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه