English

وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نباید «استثنا» شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از راه‌های پذیرش دانش‌آموزان استثنایی این است که استثنا نشوند تا زمینه پذیرش آنها در جامعه فراهم شود.

دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نباید «استثنا» شوند

به گزارش خبرگزاری موج، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزبر آموزش و پرورش در دیدار با کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، اظهار داشت: دانش‌آموزان استثنایی در اولویت قرار دارند و ما نسبت به آنها وظیفه داریم هرچه در توان داریم، برای این عزیزان انجام دهیم و خدماتی که به آنها ارائه می‌دهیم باید از پشتوانه علمی برخوردار باشد؛ چراکه نوع خدمات به این عزیزان سخت، پیچیده و تخصصی است.

وی با بیان اینکه باید یک تغییر بینش فرهنگی در خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ایجاد کنیم، گفت: برخی خانواده‌ها فکر می‌کنند که این دانش‌آموزان پس از تحصیل نمی‌توانند در جامعه حضور پیدا کنند و با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند همچنین برخی خانواده‌ها تمایل ندارند اینگونه دانش‌آموزان در مناسبات خانوادگی و فامیلی حضور داشته باشند و از طرفی جامعه نیز نگاه صحیحی نسبت به این‌گونه افراد ندارد.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش است که با انجام اقدامات فرهنگی، خانواده و جامعه را نسبت به این موضوع آگاه سازد و آموزش لازم به خانواده و جامعه بدهد تا بتوانیم از ظرفیت این افراد در جامعه بهره ببریم.

وی تأکید کرد: با کمک متخصصین باید یک برنامه جامعی برای این تغییر نگرش ارائه کنیم تا این‌گونه افراد با شرایط خاص بتوانند وارد جامعه و بازار کار شوند و توانمندی‌های آنها به منصه ظهور و بروز برسد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از راه‌های پذیرش این افراد، آن است که استثناء نشوند تا زمینه پذیرش آنها در جامعه فراهم شود.

وی گفت: اگر این دانش‌آموزان در کنار دانش‌آموزان عادی باشند، روند عادی سازی و همزیستی مسالمت آمیز آنها ایجاد می‌شود.

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به امر عادی سازی گفت: یکی از مؤلفه‌هایی که می‌تواند به تسهیل این امر کمک کند، فاصله گرفتن از حالت مکانیکی و ایجاد محیط های شاد و با نشاط در مدارس استثنایی است که برای دسترسی به آن حتی ممکن است در قوانین و مقررات اصلاح و تغییری صورت بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: باید در استان‌ها و مناطق، از مشارکت فکری اولیای این دانش‌آموزان بهره گرفت و لازم نیست همه اقدامات برای اینگونه دانش‌آموزان انحصاری توسط دولت صورت بگیرد و بخش خصوصی نیز طبق استانداردهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌تواند خدماتی را به دانش‌آموزان و اولیای آنها ارائه کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه